KudoZ home » German to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

Dreher-Blockstreifen

Dutch translation: Blokstreep met Dreher-binding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Dreher-Blockstreifen
Dutch translation:Blokstreep met Dreher-binding
Entered by: Adela Van Gils

11:17 Aug 30, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / vitrage/gordijnen
German term or phrase: Dreher-Blockstreifen
bedankt.
Adela Van Gils
Netherlands
Blokstreep met Dreher-binding
Explanation:
Blockstreifen zijn blokstrepen (brede strepen)
Dreher- geeft aan dat het met Dreher-binding is geweven.
Selected response from:

Kristel Kruijsen
Netherlands
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Blokstreep met Dreher-binding
Kristel Kruijsen
1streep met repeterend patroon van drie blokjes
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
streep met repeterend patroon van drie blokjes


Explanation:
Een Blockstreifen is een geblokte streep, of blokstreep.
Ik veronderstel verder dat Dreher een typo is voor Dreier: drievoudig, uit drie bestaande.

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2008-08-30 14:00:26 GMT)
--------------------------------------------------

Dankan het antwoord achter de gordijnen!

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2008-08-30 15:17:17 GMT)
--------------------------------------------------

Ah, er gaat een belletje klingeln: het lijkt erop dat Dreher-Sablé een merknaam is, dan wel een type-aanduiding, aangezien een aantal Nederlands sites het Sablé ook gewoon laat staan:

http://www.klingel.nl/cgi-bin/klingelnl/128884-0

Vitrage
Eersteklas vitrage van Dreher-Sablé, onderkant van echt, Plauens macramé kant. Kantbreedte ca. 6 cm. Met universeel gordijnband en afgewerkte randen. Van 100% polyester.




Dan wordt het "Dreher" blokstreep, of Dreher-blokstreep, lijkt me.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Hi, het woord Dreher komt nog een aantal keren terug. Heb het gevonden in combinatie met Dreher Sablé. Bedankt alvast


1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Blokstreep met Dreher-binding


Explanation:
Blockstreifen zijn blokstrepen (brede strepen)
Dreher- geeft aan dat het met Dreher-binding is geweven.

Kristel Kruijsen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 34
Grading comment
bedankt