KudoZ home » German to Dutch » Textiles / Clothing / Fashion

Sabot

Dutch translation: sabot


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Sabot
Dutch translation:sabot
Entered by: Adela Van Gils

15:44 Feb 18, 2005
German to Dutch translations [Non-PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
German term or phrase: Sabot
Damen-Sabot Dat zijn toch geen klompen? Er achter staat echt leer. Bedankt
Adela Van Gils
Netherlands
sabot
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2005-02-18 16:42:00 GMT)
--------------------------------------------------

Of muiltje, maar geen klomp.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Ja, ik houd het hier op. Toch ook een leenwoord (sabot) in het Duits. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3sabot
Gerard de Noord
5 +1schoen
Paul Peeraerts
4klomp(en)
Evert DELOOF-SYS
2Klompvormige schoen (en soms laarsje?)
Ellen-Marian Panissieres-Beuker


Discussion entries: 6





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Klompvormige schoen (en soms laarsje?)


Explanation:
Ik denk dat het om een klompvormige schoen gaat. Zie link.


    Reference: http://www.golop.de/shop/product_info.php/products_id/QUEENS...
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
schoen


Explanation:
Een voorbeeld van lederen Damen Sabots vind je bijv. op http://www.yatego.com/online-shop/pnm_3_25-14-03_2_.htm

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellen-Marian Panissieres-Beuker: "Schoen met open hiel" vind ik erg mooi
4 hrs
  -> Dank je wel, Doucine!

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klomp(en)


Explanation:
Lederen klompen blijken te kunnen.

Home. Klik in menu rechts welke kleur u wenst. Orthopedisch voetbed. Lederen klompen van Strovels zijn bekend om hun goede pasvorm en kwaliteit. Art. ...
www.habermehl.nl/contents/nl/d2.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 4

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
sabot


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2005-02-18 16:42:00 GMT)
--------------------------------------------------

Of muiltje, maar geen klomp.


    Reference: http://www.vanharen.nl/vanHaren/vanHaren_graceland.html
Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Ja, ik houd het hier op. Toch ook een leenwoord (sabot) in het Duits. Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: gewoon "sabot" je hebt gelijk. Het betreft een bepaald type begrijp ik......toendertijd werden die dingen zweedse klompen genoemd en en klosten we erop los in de gezondheidszorg. Groet CP
1 hr

agree  shineda: vindt ook het klompenmuseum: http://www.klompenmuseum.nl/pdf/klompennl.pdf , p.10
2 hrs

agree  Marian Pyritz
22 hrs