KudoZ home » German to Dutch » Tourism & Travel

Kosmetikspiegel

Dutch translation: make-up-spiegel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kosmetikspiegel
Dutch translation:make-up-spiegel
Entered by: ntschanz

13:23 Jul 21, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Tourism & Travel
German term or phrase: Kosmetikspiegel
Weer een lijstje zaken die aanwezig zijn in de kamer in een hotel, zoals minibar, telefoon, "Föhn/Kosmetikspiegel"
ntschanz
Netherlands
make-up spiegel
Explanation:
A mirror used especially for applying make-up
Selected response from:

TransAction
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2cosmetische spiegel of vergrootspiegel
Adela Van Gils
4make-up spiegel
TransAction
3scheerspiegel
Gerard de Noord


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
make-up spiegel


Explanation:
A mirror used especially for applying make-up

TransAction
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrisianFrisian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adela Van Gils: volgens mij voor vanalles te gebruiken.
6 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cosmetische spiegel of vergrootspiegel


Explanation:
zie site

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-07-21 13:31:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bookings.org/hotel/es/apsismillenni.nl.html


    Reference: http://www.zoekhotels.nl/index/Aantal%20Kamers-40%20tot%2060...
Adela Van Gils
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: bij een cosmetische spiegel denk ik eerder aan een verkleinende c.q. slank afkledende spiegel; ik ken wel scheerspiegels (uit eigen ervaring) en opmaakspiegels (weleens zien gebruiken)
3 mins
  -> zo'n cosmetische spiegel zit meestal aan de zijkant van de wastafelspiegel en heeft twee kanten, een verkleinende en een vergrotende kant. Kan dienen om je op te maken of je pukkels te bekijken. Ik schrik altijd als ik erin kijk.

agree  Saskia Steur
4 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
scheerspiegel


Explanation:
Met zo'n telescopische arm.

Gerard de Noord
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adela Van Gils: ja, telescopisch en aan twee kanten te gebruiken.
3 mins