KudoZ home » German to Dutch » Tourism & Travel

Neue Deutsche Küche

Dutch translation: nieuwe Duitse keuken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Neue Deutsche Küche
Dutch translation:nieuwe Duitse keuken
Entered by: ntschanz

18:50 Jul 21, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Tourism & Travel
German term or phrase: Neue Deutsche Küche
Is dit een ingeburgerd begrip dat onvertaald kan blijven,zoals Nouveau Cuisine?
ntschanz
Netherlands
nieuwe Duitse keuken
Explanation:
ik zou er geen Nouvelle Cuisine van maken en hier gaat het zeker ook niet om een woninginrichting...

Uit het internet:
...Geëngageerde koks hebben oude, bewaard gebleven recepten van regionale specialiteiten met veel kennis en fantasie verder uitgebreid en verfijnd. Van de klassieke burgelijke kookkunst hebben zij lichte, creatieve gerechten gemaakt: de nieuwe Duitse keuken...
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nieuwe Duitse keuken
Marian Pyritz
3 +1Nieuwe Duitse keuken
Henk Peelen
3Duitse Nouvelle Cuisine
Ellen-Marian Panissieres-Beuker


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Neue Deutsche Küche
Duitse Nouvelle Cuisine


Explanation:
Ik zou dit er van maken enne... 'just for the record" : Cuisine is vrouwelijk!!

Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Nieuwe Duitse keuken


Explanation:
Wordt toevallig niet het bouwwerk bedoeld? Dan is het gewoon een nieuwe Duitse keuken.

Internetreferentie:
Een compleet nieuwe Duitse keuken


    Reference: http://www.woonwebsite.nl/frames2.php?url=http://www.woonweb...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Van Gils: zoals - nieuwe Franse keuken (van Bocuse) of de nieuwe Nederlandse keuken (zie google)
2 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Neue Deutsche Küche
nieuwe Duitse keuken


Explanation:
ik zou er geen Nouvelle Cuisine van maken en hier gaat het zeker ook niet om een woninginrichting...

Uit het internet:
...Geëngageerde koks hebben oude, bewaard gebleven recepten van regionale specialiteiten met veel kennis en fantasie verder uitgebreid en verfijnd. Van de klassieke burgelijke kookkunst hebben zij lichte, creatieve gerechten gemaakt: de nieuwe Duitse keuken...

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52
Grading comment
Bedankt!