KudoZ home » German to Dutch » Tourism & Travel

Schank- und Speisewirtschaft

Dutch translation: café- en restaurantbedrijf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schank- und Speisewirtschaft
Dutch translation:café- en restaurantbedrijf
Entered by: ntschanz

20:44 Mar 4, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Tourism & Travel
German term or phrase: Schank- und Speisewirtschaft
Verklaring van een Duitse KvK

Herr XXX ist unterrichtet worden über die Grundzüge der für den Betrieb einer Schank- und Speisewirtschaft notwendigen lebensmittelrechtlichen Kenntnisse

wie weet wat dit precies is? restaurant met tapvergunning??
ntschanz
Netherlands
restaurant- en cafébedrijf
Explanation:
Omdat het hier geen hotels betreft dus niet horecabedrijf maar restaurant- en cafébedrijf

Uit: Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH)
1.8 Restaurantbedrijf
Het horecabedrijf waarbij het verlenen van horecadiensten voornamelijk dan wel uitsluitend bestaat uit het verstrekken van spijs en bijbehorende drank.
1.9 Cafébedrijf
Het horecabedrijf waarbij het verlenen van horecadiensten voornamelijk dan wel uitsluitend bestaat uit het verstrekken van drank.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 21:48:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Alternatief:
ondernemingen in de horecabranche
(cafébedrijf, discotheek, restaurantbedrijf, kantine of slijterij)
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Bedankt, net wat ik zocht.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1restaurant- en cafébedrijf
Marian Pyritz
4drank- en eetgelegenheid
Chantal Henno


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drank- en eetgelegenheid


Explanation:
Ik denk dat het hier gaat om de algemene benaming. Een Schankwirtschaft is een café of taphuis en een Speisewirtschaft een eethuis of restaurant. Als je kijkt op Google wat de Duitse term biedt, denk ik dat het gaat over een algemene omschrijving voor alles wat tot dit type uitbating behoort.
Groetjes,
Chantal

Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
restaurant- en cafébedrijf


Explanation:
Omdat het hier geen hotels betreft dus niet horecabedrijf maar restaurant- en cafébedrijf

Uit: Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH)
1.8 Restaurantbedrijf
Het horecabedrijf waarbij het verlenen van horecadiensten voornamelijk dan wel uitsluitend bestaat uit het verstrekken van spijs en bijbehorende drank.
1.9 Cafébedrijf
Het horecabedrijf waarbij het verlenen van horecadiensten voornamelijk dan wel uitsluitend bestaat uit het verstrekken van drank.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-04 21:48:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Alternatief:
ondernemingen in de horecabranche
(cafébedrijf, discotheek, restaurantbedrijf, kantine of slijterij)

Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52
Grading comment
Bedankt, net wat ik zocht.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxsondormar
43 days