KudoZ home » German to Finnish » Chemistry; Chem Sci/Eng

RVO

Finnish translation: oikeussäännös


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:RVO
Finnish translation:oikeussäännös
Entered by: Delinguaproz

12:57 Feb 15, 2005
German to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
German term or phrase: RVO
"Entsprechend den Anforderungen der RVO zum Wasch- und Reinigungsmittelgesetz, durchschnittlich zu mindestens
90 % biologisch abbaubar."

Was ist eigentlich RVO hier ? Im Google finde ich unzählige RVO-Abkürzungen...

Danke.
Delinguaproz
oikeussäännös
Explanation:
Rechtsverordnung
Selected response from:

xxxAlfa Trans
Grading comment
Kiitos Marju.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ReichsversicherungsordnungSisko Wille
4 +1oikeussäännösxxxAlfa Trans
5Reichsversicherungsordnung,
Perttu Moisio
5ReichsversicherungsordnungSisko Wille
3Reichsversicherungordnung (RVO)
Barteneva


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
oikeussäännös


Explanation:
Rechtsverordnung


    Reference: http://www.wirtschaft-maintz.de/de/baugebiete/factsheet/he11...
xxxAlfa Trans
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos Marju.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barteneva: .
19 mins

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Reichsversicherungsordnung,


Explanation:
RVO = Reichsversicherungsordnung

ei tule mieleen suomenkielistä vastinetta, mutta esim. työsuojelusyistä eri aineiden pitoisuuksien on työpaikalla vastattava RVO:n vaatimuksia.

Olipa kökösti selitetty, mutta toivottavasti joku saa selvää.

Perttu Moisio
Finland
Native speaker of: Finnish

56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Reichsversicherungordnung (RVO)


Explanation:
http://www.bgva2-vbg4.de/gesetzebgva2.html



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 4 mins (2005-02-15 14:01:49 GMT)
--------------------------------------------------

tai Rechtsverordnung....
riippuu kontekstista...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 4 mins (2005-02-15 14:02:01 GMT)
--------------------------------------------------

tai Rechtsverordnung....
riippuu kontekstista...


    Reference: http://www.behindertenbeauftragter.de/gesetzgebung/behindert...
    Reference: http://europa.eu.int/comm/justice_home/judicialatlascivil/ht...
Barteneva
Russian Federation
Native speaker of: Native in RussianRussian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Reichsversicherungsordnung


Explanation:
(RVO) ist das die Krankenversicherung > Unfallversicherung> und (Arbeiter)Rentenversicherung zusammenfassend regelnde > Gesetz, das durch das Sozialgesetzbuch abgelöst wird.
Suomessa ei vastaavaa (sanotaan, että tämä säädös täällä Saksassa on "Birmarkin aikainen" juttu, jota ei ole otettu Suomen lainsäädäntöön.


    Reference: http://sisko@deutsch-finnische-uebersetzungen.de
    Reference: http://franz.sisko.wille@htp-tel.de
Sisko Wille
Native speaker of: Finnish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Reichsversicherungsordnung


Explanation:
(RVO) ist das die Krankenversicherung > Unfallversicherung> und (Arbeiter)Rentenversicherung zusammenfassend regelnde > Gesetz, das durch das Sozialgesetzbuch abgelöst wird.
Suomessa ei vastaavaa (sanotaan, että tämä säädös täällä Saksassa on "Birmarkin aikainen" juttu, jota ei ole otettu Suomen lainsäädäntöön.


    Reference: http://sisko@deutsch-finnische-uebersetzungen.de
    Reference: http://franz.sisko.wille@htp-tel.de
Sisko Wille
Native speaker of: Finnish