KudoZ home » German to Finnish » Education / Pedagogy

Referenz

Finnish translation: suositus, suositukset (Pl)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Referenz
Finnish translation:suositus, suositukset (Pl)
Entered by: Kirsi Lumisalmi

09:31 Aug 11, 2004
German to Finnish translations [PRO]
Education / Pedagogy
German term or phrase: Referenz
im Sinne von 'jemandem eine Referenz geben' (z.B. für ein Aufnahmeverfahren)
Annette Bredewold
Denmark
suositus, suositukset (Pl)
Explanation:
antaa jollekin henkilölle suositus (S), suositella (V) jotakin henkilöä (esim. tehtävään),
toimia suosittelijana (= als Refenent fungieren)
Selected response from:

Kirsi Lumisalmi
Finland
Grading comment
Kiitos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5suositus, suositukset, (suosittelu)Sisko Wille
4 +1suositus, suositukset (Pl)
Kirsi Lumisalmi


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
suositus, suositukset (Pl)


Explanation:
antaa jollekin henkilölle suositus (S), suositella (V) jotakin henkilöä (esim. tehtävään),
toimia suosittelijana (= als Refenent fungieren)

Kirsi Lumisalmi
Finland
Works in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kiitos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katja Jääskeläinen
155 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
suositus, suositukset, (suosittelu)


Explanation:
Suositus,(sing)suositukset (plural)als Substantiv für das Wort "Referenz",
Suosittelija ist die Person, die die Referenzen jemanden gibt.
Suositella (inf) ist das Verb für "Referenz geben"


    Reference: http://sisko@deutsch-finnische-uebersetzungen.de
Sisko Wille
Native speaker of: Finnish