KudoZ home » German to Finnish » Tech/Engineering

einrasten

Finnish translation: sujahtaa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:einrasten
Finnish translation:sujahtaa
Entered by: Heinrich Pesch

06:03 Mar 31, 2003
German to Finnish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: einrasten
Filter in die Kappe einlegen und rundherum einrasten.
(Miten voi elegantisti ilmaistaa sen, että pyöreä esine napsahtaa paikalleen?)
Heinrich Pesch
Finland
Sujahtaa
Explanation:
Napsahtaa on minustakin erittäin hyvä vaihtoehto, mutta sujahtaa toimii myös.
Meiltähän eivät kielikuvat lopu!
Selected response from:

Kirsikka
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lukittua paikalleen
Minna Wood MITI (Purring CAT Ltd.)
5napsahtaaSisko Wille
4Sujahtaa
Kirsikka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
lukittua paikalleen


Explanation:
"napsahtaa paikalleen" on minun mielestäni ihan käypä käännös teknisissä asennusohjeissa. Jos et kuitenkaan halua käyttää sanaa napsahtaa, miten olisi "lukittuu paikalleen"?

Minna Wood MITI (Purring CAT Ltd.)
United Kingdom
Native speaker of: Finnish
PRO pts in pair: 26

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
napsahtaa


Explanation:
on mielestäni hyvä ja kuvaava sana tuohon "einrasten". Juuri se "naps" kuvaa sitä, mitä sille korkille kiertäessä tapahtuu, siis se napsahtaa paikoilleen.


    Reference: http://www.deutsch-finnische-uebersetzungen.de
Sisko Wille
Native speaker of: Finnish
PRO pts in pair: 67

8 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sujahtaa


Explanation:
Napsahtaa on minustakin erittäin hyvä vaihtoehto, mutta sujahtaa toimii myös.
Meiltähän eivät kielikuvat lopu!


    Reference: http://finland.motorola.com/newsview.asp?itemid=474
Kirsikka
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 4