KudoZ home » German to Hungarian » Business/Commerce (general)

Finanzmarktaufsicht

Hungarian translation: Pénzpiaci Felügyelet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Finanzmarktaufsicht
Hungarian translation:Pénzpiaci Felügyelet
Entered by: Übersetzungsbüro BUDAPEST-TRANSLATIONS

18:28 Oct 24, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Finanzmarktaufsicht
German term or phrase: Finanzmarktaufsicht
unterliegt der strengen Aufsicht der Finanzmarktaufsicht (FMA) und verfügt derzeit über 350 gesetzliche befugte, gewerbliche Vermögensberater
Übersetzungsbüro BUDAPEST-TRANSLATIONS
Austria
Pénzpiaci Felügyelet
Explanation:
Ha Ausztriára vonatkozik, akkor "Pénzpiaci Felügyelet".
Selected response from:

Renee Hecker
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete
Tamás Mátyás Kreisz
3 +3Pénzügyi Szervek Felügyelete
Árpád Raczkó
4Pénzpiaci FelügyeletRenee Hecker


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete


Explanation:
Igen, az előző is jó, de ez a teljesen hivatalos


    Reference: http://www.pszaf.hu/engine.aspx?page=showcontent&content=psz...
Tamás Mátyás Kreisz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Árpád Raczkó: Mármint magyar viszonylatban
26 mins
  -> Természetesen magyar viszonylatban

agree  Eva Blanar: igen, ez a PSZÁF
1 hr

neutral  Monika Nospak: Elnézést, most láttam Balázs Ferenc javaslatát Kaboca javaslata alatt, szerintem az a megfelelö kifejezés.
12 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Pénzügyi Szervek Felügyelete


Explanation:
Pénzpiaci felügyelet, hasonló a PSZÁF-hez.

--------------------------------------------------
Note added at 6 perc (2007-10-24 18:34:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pénzügyi Felügyelet

--------------------------------------------------
Note added at 36 perc (2007-10-24 19:05:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.fma.gv.at/cms/site/EN/index.html
http://english.pszaf.hu/

A két szervezet angol nyelvű elnevezésének összevetéséből úgy tűnik, hogy a pontos fordítás mégis a "Pénzpiaci Felügyelet"

Árpád Raczkó
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Blanar: össze-vissza fordítják a nevét angolra is, de a pü. szervezetek azért kell, mert oda tartozik a pénzpiacon kívül a tőkepiac, a bankfelügyelet és a biztosításfelügyelet is.
1 hr

agree  Ferenc BALAZS: Az osztrák Finanzmarktaufsicht tulajdonnevét és is "Pénzpiaci Felügyeletnek" fordítanám, semmiképpen nem PSZÁF-nek, mert az a hasonló magyar szervezet saját, megkülönböztető neve.
2 hrs

agree  Judit Darnyik
12 hrs

agree  Monika Nospak: Az osztrák Pénzpiaci Felügyelet
12 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pénzpiaci Felügyelet


Explanation:
Ha Ausztriára vonatkozik, akkor "Pénzpiaci Felügyelet".

Renee Hecker
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3