KudoZ home » German to Hungarian » Business/Commerce (general)

mehr vom Staat zurückholen

Hungarian translation: az államtól többet visszaszerezni/visszaigényelni


20:00 Oct 24, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
German term or phrase: mehr vom Staat zurückholen
Sie wollten schon immer wissen ob Sie sich mehr vom Staat zurückholen können?

Segítség! :-) hogyan lehetne ezt a modatot megoldani?
Übersetzungsbüro BUDAPEST-TRANSLATIONS
Austria
Hungarian translation:az államtól többet visszaszerezni/visszaigényelni
Explanation:
Talán egy adófizetőről van szó, aki a befizetett járulékokból (adókból) szeretne minél többet visszaigényelni?

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-10-24 21:44:21 GMT)
--------------------------------------------------

Mindig is tudni akarta, hogyan szerezhet vissza több pénzt az államtól? - én így fordítanám, főleg, hogy a szemályes névmás az Ön (Sie) alakban szerepel, és nem többes szám harmadik személyben.
Selected response from:

Arpad Csabay
Grading comment
Mindenkinek köszönöm!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3az államtól többet visszaszerezni/visszaigényelni
Arpad Csabay
5többet visszaszerezni az államtólRenee Hecker
4 +1tőbbet visszaszerezni az államtól
Árpád Raczkó


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tőbbet visszaszerezni az államtól


Explanation:
Mindig is tudni szerették volna, hogy még többet visszaszerezhetnének-e az államtól.

Árpád Raczkó
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: ...hogy nem szerezhetnének-e többet vissza az államtól (a még szerintem nincs benne a mondatban, csak az, hogy maguknak visszaszerezni)
36 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
az államtól többet visszaszerezni/visszaigényelni


Explanation:
Talán egy adófizetőről van szó, aki a befizetett járulékokból (adókból) szeretne minél többet visszaigényelni?

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2007-10-24 21:44:21 GMT)
--------------------------------------------------

Mindig is tudni akarta, hogyan szerezhet vissza több pénzt az államtól? - én így fordítanám, főleg, hogy a szemályes névmás az Ön (Sie) alakban szerepel, és nem többes szám harmadik személyben.


    Reference: http://www.eltern.de/beruf_geld/recht_geld/steuer-absetzen.h...
Arpad Csabay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Mindenkinek köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
1 hr

agree  Judit Darnyik
10 hrs

agree  ValtBt
13 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
többet visszaszerezni az államtól


Explanation:
Mindig is tudni szerették volna, hogy többet visszaszerezhetnének-e az államtól.
Vagy:
Ön mindig is tudni szerette volna, hogy többet visszaszerezhet-e az államtól.

(Attól függ, hogy többes szám harmadik személy, vagy egyes szám harmadik személy)

Renee Hecker
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3