KudoZ home » German to Hungarian » Chemistry; Chem Sci/Eng

Emissions-Schutzvorschrift

Hungarian translation: károsanyag-kibocsátási előírás


10:47 Jul 3, 2004
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
German term or phrase: Emissions-Schutzvorschrift
Emissions-Schutzvorschriften sind zu beachten.
Kibocsátásvédelmi elõírások?
Csaba Burillak
Hungarian translation:károsanyag-kibocsátási előírás
Explanation:
A környezetvédelmi szaknyelv így mondja. Bár nincs benne szószerint a "védelem" de a mi kifejezésünk azt tükrözi, hogy a káros anyagok kibocsátásának megengedett mennyisége anyagonként meg van határozva.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
Elfogadtam, szerintem jó.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1emisszió-védelmi előírásT. Czibulyás
4károsanyag-kibocsátási előírásxxxHungi
4egyes kibocsátásokra vonatkozó környezetvédelmi előírásMeturgan


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
egyes kibocsátásokra vonatkozó környezetvédelmi előírás


Explanation:

Az egyes kibocsátásokra vonatkozó környezetvédelmi előírásokat be kell tartani.


DOC] Összefoglalás az önkéntes megállapodások tárgyában ...
File Format: Microsoft Word 2000 - View as HTML
... találhatóak (egyes kibocsátásokra 2000-ig: 50 ... a merevebb, felülről rájuk erőltetett
előírásokat. ... jól működő környezetvédelmi engedélyeztetési ...
www.ktk-ces.hu/petraeus.doc - Similar pages
[DOC] A BIZOTTSÁG
File Format: Microsoft Word 97 - View as HTML
... torkolati vizek) kell vonatkoztatni, hogy ... Milyen kibocsátási előírásokat határoztak
meg ... szennyvízcsatornákba történő kibocsátásokra az engedélyek ...
ccvista.taiex.be/Fulcrum/CCVista/hu/31995D0337-HU.doc - Similar pages
[DOC] Atomerőművi rendszerelemek műszaki sugárvédelmi tervezése
File Format: Microsoft Word 97 - View as HTML
... hazai sugáregészségügyi és környezetvédelmi rendeletek az ... a kumulatív kibocsátásokra
és azokra ... területen érvényes előírásokat módosítani kell ...
www.haea.gov.hu/web/portal.nsf/0/ 4F9AC7725D23ECF8C1256E2B00419D7E/$File/Ie3-7v1.doc?OpenElement - Similar pages
[PDF] TC Projekt: HUN/9/022
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... A tartály hűtésének megszűnése esetén a javasolt eljárás az volt, hogy
azonnal le kell állítani a tisztítási műveletet, és ki kell nyitni a ...
www.haea.gov.hu/.../0/AF42356E60423B5AC1256DEE004F02F6/ $File/iaeaexpertmission2003_magyar.pdf?OpenElement - Similar pages
A KÖRNYEZETVÉDELEM HELYZETE, A SZAKSZERVEZETEK LEHETŐSÉGEI ÉS ...
... a veszélyes hulladékokra vonatkozó előírásokat. ... kapott a Környezetvédelmi
Alap Célelőirányzat (KAC ... az ipari szennyvíz kibocsátásokra vonatkozó ...
www.konfoderaciok.hu/7/kornyezet.html - 101k - Cached - Similar pages
10/2001. (IV. 19.) KöM rendelet
... és módját a környezetvédelmi hatóság határozatban ... ellenőrzésére vonatkozó
előírásokat az 1 ... a VOC diffúz kibocsátásokra vonatkozó előírások ...
www.faipar.hu/joganyagok/torvenyek/10_2001kom.htm - 99k - Cached - Similar pages
[RTF] KI NYER HOLNAP
File Format: Rich Text Format - View as HTML
... mennyiben vonatkozik a környezetbe történő kibocsátásokra. ... és ott elő kell
adni az ... érdemes felkeresni valamely környezetvédelmi civil szervezetet (M ...
www.foek.hu/zsibongo/aarhus/legy.rtf - Similar pages
Az EU Tanácsának vízhasználatra vonatkozó irányelvei
... sem a házi kibocsátásokra, sem a ... területet átfogó előírásokat kell megalkotnia
a ... az Európai Közösségek környezetvédelmi cselekvési programja ...
www.kornyezetvedok.com/vizek/euszabalyok.htm - 101k - Cached - Similar pages



Meturgan
Hungary

52 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
károsanyag-kibocsátási előírás


Explanation:
A környezetvédelmi szaknyelv így mondja. Bár nincs benne szószerint a "védelem" de a mi kifejezésünk azt tükrözi, hogy a káros anyagok kibocsátásának megengedett mennyisége anyagonként meg van határozva.

xxxHungi
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Elfogadtam, szerintem jó.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT
19 mins
  -> Köszönöm!

disagree  T. Czibulyás: a német szöveg nem beszél "káros"-ról
1 hr
  -> Bizony nem! Néha a magyar szó nem a helytelen német kifejezés tükörfordítása, hanem helyesen alkotott magyar kifejezés. Egyébként érdekes lenne a hasznos anyagok kibocsátása ellen "védekezni".

neutral  Eva Blanar: lehet, hogy a szakma így mondja, de nyelvtanilag ez arra utal, hogy elõírás van a károsanyag kibocsátására
17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
emisszió-védelmi előírás


Explanation:
Ennél jobbat nem tudok

T. Czibulyás
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: azt hiszem, ez a legjobb, tudniillik pl. a zaj is szerepelhet ezek között és itt csak a mérésrõl van szó, nem az ártalomról.
16 hrs