KudoZ home » German to Hungarian » Computers: Software

Branchensoftware

Hungarian translation: Ágazati szoftver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Branchensoftware
Hungarian translation:Ágazati szoftver
Entered by: Gábor Lőrincz-Véger

21:31 Oct 24, 2006
German to Hungarian translations [PRO]
Computers: Software
German term or phrase: Branchensoftware
IT termék
Erzsebet Schock
Germany
Ágazati szoftver
Explanation:
Szövegkörnyezet híján ezt találom a legtalálóbbnak
Selected response from:

Gábor Lőrincz-Véger
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Ágazati szoftver
Gábor Lőrincz-Véger
2s.u.
Fabio Descalzi


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
s.u.


Explanation:
http://www.netzwelt.de/lexikon/Branchensoftware.html
'''Branchensoftware''' fällt in die Kategorie Standardsoftware.
Branchenapplikationen sind Anwendungsprogramme, die für Standardfunktionen in einem Unternehmen genutzt werden können und im Gegensatz zu funktionsübergreifender oder funktionsbezogener Standardsoftware auf spezielle Marktsegmente abgestimmt sind.

http://de.wikipedia.org/wiki/Anwendungsprogramm
Ein Anwendungsprogramm (kurz „Anwendung“) ist ein Computerprogramm, das eine für den Anwender nützliche Funktion ausführt, z. B. Buchhaltung, Informationssysteme, Computer Aided Design, Textverarbeitung, Tabellenkalkulation oder auch Spiele. Aus dem englischen Begriff Application hat sich in der Alltagssprache auch die Bezeichnung „Applikation“ für Anwendungsprogramm eingebürgert.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Alkalmazás (számítástechnika)
Az alkalmazás egy számítógépes program, ami egy fordítóprogram segítségével készül el egy forráskódból. A számítógépes programok ezen elnevezése elsősorban a Windows operációs és felhasználói rendszerek magyar fordítógárdája munkája nyomán terjedt el.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Szoftver
Szoftver (angolul software) alatt a számítógépet működtető programok, szellemi termékek összességét értjük, megkülönböztetve a fémből, műanyagből készült vagy egyéb fizikai formában létező hardvertől. Természetesen a szoftvernek is létezik a gépben való fizikai megvalósulása, amikor a gép működik, de a szoftver kifejezés nem csak és nem elsősorban ezt takarja, hanem magát az absztrakt módon leírt eljárásokat (is).
A software (magyarul: szoftver) kifejezést John W. Tukey találta ki, és a kezdeti számítógépeken futó programokat nevezte meg vele egy 1958 évi cikkében.
A programok a gép és az ember közötti „távolság” alapján csoportosíthatóak:
alapszoftver
rendszerszoftver
alkalmazói szoftver
csoportokra.
A rendszerszoftver tartalmazza az operációs rendszereket, gyakran az egyes nyelvek fordítóprogramjait.

Fabio Descalzi
Uruguay
Works in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Endre Both: Welche Übersetzung schlägst du eigentlich vor?
13 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ágazati szoftver


Explanation:
Szövegkörnyezet híján ezt találom a legtalálóbbnak

Gábor Lőrincz-Véger
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  János Kohl
23 hrs