KudoZ home » German to Hungarian » Computers: Software

Verrechnung der Kosten auf Prozesse

Hungarian translation: költségek elszámolása a folyamatokra


05:03 Apr 9, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / szoftver kézikönyv
German term or phrase: Verrechnung der Kosten auf Prozesse
Die Verrechnung der Kosten eines IT-Services auf die Teilprozesse...
Judit Sule
Hungarian translation:költségek elszámolása a folyamatokra
Explanation:
Az mondatkezdemény pedig: "Az it-szolgáltatás költségeinek elszámolása a részfolyamatokra..."
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4költségek elszámolása a folyamatokra
Ferenc BALAZS
4tevékenység / folyamat alapú költségelszámolás
Melinda Jarai-Molnar
4 -1Informatzikai szolgáltatás költségeinek felszámolása részfolyamatokra
Ferenc Becker


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Informatzikai szolgáltatás költségeinek felszámolása részfolyamatokra


Explanation:
Lehet, hogy meg lehet fogalmazni szebben is...

Ferenc Becker
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Köszönöm


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Melinda Jarai-Molnar: a felszámolás kifejezés helytelen, mindenképpen az elszámolást használnám
14 mins
  -> Lehet, hogy ebben igazad van!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tevékenység / folyamat alapú költségelszámolás


Explanation:
ezzel a költségelszámolási módszerrel a hagyományos költséghely alapú elszámolás mellett lehetőség nyílik a költségek egyes (rész)folyamatokhoz történő hozzárendelésére, ami a stratégiai tervezési folyamatot nagyban segíti.
Angol megnevezése ABC=Activity Based Costing


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Activity-based_costing
    Reference: http://www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b10109/ch01s08s02s0...
Melinda Jarai-Molnar
Sweden
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
költségek elszámolása a folyamatokra


Explanation:
Az mondatkezdemény pedig: "Az it-szolgáltatás költségeinek elszámolása a részfolyamatokra..."

Ferenc BALAZS
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm