KudoZ home » German to Hungarian » Engineering: Industrial

Zopfbildung

Hungarian translation: csomósodó/felgyülemlő kirakódás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Zopfbildung
Hungarian translation:csomósodó/felgyülemlő kirakódás
Entered by: T. Czibulyás

22:20 Feb 20, 2006
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Abwasserpumpen
German term or phrase: Zopfbildung
Durch eine optimale Strömungsführung wird eine Zopfbildung vermindert und eine konstante Förderleisung erreicht.
Ez egy szennyvízszivattyú leírásában szerepel.
Dora Miklody
Hungary
csomósodó/felgyülemlő kirakódás
Explanation:
Ez az az eset, amikor egy csőrendszerben csatlakozások vagy egyéb fennakadási pontoknál kezdődően kötődő üledék öszzefonódva lebeg/lobog az aáramlás irányába ezzel szűkítve az átáramlást.

Igazán pontos egyszavas megnevezést magyarul még nem hallottam, próbáld meg a fentiek alapján.
Selected response from:

T. Czibulyás
Grading comment
köszönöm, én is erre jutottam
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4csomósodó/felgyülemlő kirakódásT. Czibulyás
3réteges szerkezetű lerakódásxxxCSsys


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
csomósodó/felgyülemlő kirakódás


Explanation:
Ez az az eset, amikor egy csőrendszerben csatlakozások vagy egyéb fennakadási pontoknál kezdődően kötődő üledék öszzefonódva lebeg/lobog az aáramlás irányába ezzel szűkítve az átáramlást.

Igazán pontos egyszavas megnevezést magyarul még nem hallottam, próbáld meg a fentiek alapján.

T. Czibulyás
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
köszönöm, én is erre jutottam

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
réteges szerkezetű lerakódás


Explanation:
réteges szerkezetű lerakódás

a német nyelvű leírásban:

(plaitting) Im Bereich der Abwasserbehandlung beschreibt der Begriff das Festsetzen sich miteinander verspinnender Textilien und anderer fadenförmiger Stoffe im Abwasser (Putzwolle, Haare) an Hindermissen und Einbauten im Strömungsquerschnitt.




    Reference: http://www.wasser-wissen.de/abwasserlexikon/z/zopfbildung.ht...
xxxCSsys
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 7