KudoZ home » German to Hungarian » Geography

Rhld.

Hungarian translation: Rheinland


12:38 Mar 3, 2004
German to Hungarian translations [Non-PRO]
Geography / abbreviation
German term or phrase: Rhld.
Egy város neve mellett szerepel, gondolom, a Rheinland rövidítése, a kérdésem az, hogy ezt hogyan rakjam át a magyarba: hagyjam meg rövidítésnek, vagy írjam ki, hogy Rheinland-Pfalz tartomány? Ti hogyan szoktátok csinálni?

EWlõre is köszönöm!
Eva Blanar
Hungary
Hungarian translation:Rheinland
Explanation:
Ez attól függ, milyen összefüggésben szerepel. Egy címben hagyhatnám így, egy szöveg azt írnám, hogy "Rajna-vidéki ... város" (pl.). A "Rheinland" pedig nem azonos "Rheinland-Pfalz" tartománnyal.A rövidítést nem hagynám, kivéve ha egy levélcímről van szó, amti rá kell írni a borítékról.
Selected response from:

CHelle
Germany
Grading comment
Igen, ezt választottam, ezt támogatta a megbízó is. Köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1RheinlandCHelle
4 +1Rajna-Pfalz
Csaba Ban


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Rheinland


Explanation:
Ez attól függ, milyen összefüggésben szerepel. Egy címben hagyhatnám így, egy szöveg azt írnám, hogy "Rajna-vidéki ... város" (pl.). A "Rheinland" pedig nem azonos "Rheinland-Pfalz" tartománnyal.A rövidítést nem hagynám, kivéve ha egy levélcímről van szó, amti rá kell írni a borítékról.

CHelle
Germany
Native speaker of: German
Grading comment
Igen, ezt választottam, ezt támogatta a megbízó is. Köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: könnte sein
4 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Rajna-Pfalz


Explanation:
A rövidítés csak azoknak mond valamit, akik gyakran találkoznak vele. Egy külföldinek sem mondana semmit a "BAZ" rövidítés.
A tartomány (Land) bevett neve magyarul Rajna-Pfalz

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2004-03-03 13:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

szinte biztosan az a helyzet, hogy az adott nevű városból több is van Németországban, és a földrajzi elhelyezkedést jelzi a zárójeles jelzet. Közismert Frankfurt esete: Frankfurt am Main, vagy Frankfurt (Main), esetleg Frankfurt (M), megkülönböztetve a lengyel határnál lévő Frankfurt an der Odertől (másképpen Frakfurt (Oder) vagy Frankfurt (O))
Több másik városnál is előfordul hasonló jelzés, esetleg még olyan esetben is, ha az ország jelenlegi területén csak egy ilyen nevű település létezik (ekkor a másik hasonló nevű település rendszerint a mai Lengyelország területén van)

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT
1 hr