KudoZ home » German to Hungarian » Human Resources

Mitarbeiter Vorsorgekasse

Hungarian translation: nyugdíj-előtakarékossági számla (kassza)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Mitarbeiter Vorsorgekasse
Hungarian translation:nyugdíj-előtakarékossági számla (kassza)
Entered by: Gábor Lőrincz-Véger

15:44 Feb 14, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Human Resources / munkaszerződés
German term or phrase: Mitarbeiter Vorsorgekasse
− "MV" 1,53% (Mitarbeiter Vorsorgekasse) - ezt a pénztárt a munkavállaló nyugdíjba menetelekor esedékes végkielégítés fedezetére hozták létre, korábban min- den munkaadó saját maga különítette el a munkavállaló számára a végkielégítés fedezetét, újabban erre külön pénztárat hoztak létre, amely a befolyt pénzt forgatja;
Tehát értem, mit jelent a kifejezést, de kellene egy frappáns magyar szó rá
Gábor Lőrincz-Véger
Hungary
nyugdíj-előtakarékossági számla (kassza)
Explanation:
Szerintem a magyar szakkifejezések közül leginkább ezzel azonosítható, bár elképzelhető hogy valaki talál jobb kifejezést is rá. Mert ez végülis az "Altersvorsorge".
Esetleg végkielégítési előtakarékossági számla.
Selected response from:

Tamás Mátyás Kreisz
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nyugdíj-előtakarékossági számla (kassza)
Tamás Mátyás Kreisz
3munkavállalói nyugdíjalap
dr. Imre Körmöczi


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
munkavállalói nyugdíjalap


Explanation:
Csak egy tipp, nem tudom, hogyan van-e rá jó magyar kifejezés.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-02-14 15:50:34 GMT)
--------------------------------------------------

"hogy van-e rá"

dr. Imre Körmöczi
Hungary
Native speaker of: Hungarian

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nyugdíj-előtakarékossági számla (kassza)


Explanation:
Szerintem a magyar szakkifejezések közül leginkább ezzel azonosítható, bár elképzelhető hogy valaki talál jobb kifejezést is rá. Mert ez végülis az "Altersvorsorge".
Esetleg végkielégítési előtakarékossági számla.

Tamás Mátyás Kreisz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4