KudoZ home » German to Hungarian » Law: Contract(s)

Beherrschungsvertrag

Hungarian translation: meghatározó befolyásolást biztosító/ anyavállalati szerződés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Beherrschungsvertrag
Hungarian translation:meghatározó befolyásolást biztosító/ anyavállalati szerződés
Entered by: Susanna & Christian Popescu GbR

14:33 Apr 5, 2004
German to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
German term or phrase: Beherrschungsvertrag
Es wurde ein *Beherrschungs-* und Gewinnabführungsvertrag abgeschlossen.

Angolul, "(direct) control agreement".
Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
meghatározó befolyásolást biztosító/ anyavállalati szerződés
Explanation:
A számviteli tv szerint anyavállalat a meghatározó befolyásolást gyakorló vállalkozás. A fordítás inkább az első meghatározás, az anyavállalat inkább az eredménye a fenti szerződésnek.
Selected response from:

mvizkelety
Grading comment
Köszönöm mind a két választ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2meghatározó befolyásolást biztosító/ anyavállalati szerződés
mvizkelety
3Uralmi jogokat biztosító szerződésCHelle


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Uralmi jogokat biztosító szerződés


Explanation:
... ist nach ... ein Vertrag, durch den eine Aktiengesellschaft oder Kommanditges. auf Aktien die Leitung ihrer Gesellschaft einem anderen Unternehmen unterstellt. (Wirtschaftslexikon von A-Z)
A magyar kifejezést (változatot) a "Német közgazdasági kifejezések értelmező szótárában" találtam.

CHelle
Germany
Specializes in field
Native speaker of: German

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
meghatározó befolyásolást biztosító/ anyavállalati szerződés


Explanation:
A számviteli tv szerint anyavállalat a meghatározó befolyásolást gyakorló vállalkozás. A fordítás inkább az első meghatározás, az anyavállalat inkább az eredménye a fenti szerződésnek.


    Reference: http://www.p-m.hu
mvizkelety
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm mind a két választ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
6 hrs

agree  xxxHungi
14 hrs