KudoZ home » German to Hungarian » Law (general)

verfallen

Hungarian translation: elkobzás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Verfall
Hungarian translation:elkobzás
Entered by: Árpád Raczkó

15:21 Oct 23, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Recht
German term or phrase: verfallen
Die verfallenen Gegenstände gehen in das Eigentum des Staates über.
Beatrix 07
elkobzás
Explanation:
Jelent5het akár azt is:

Creifelds Rechtswörterbuch

Verfall: ist keine Strafe, sondern eine Maßnahme (§ 11 I Nr. 8 StGB). Er ist zur Abschöpfung des Erlangten (ohne Abzug von Ausgaben und Kosten), das der Täter oder Teilnehmer für eine rechtswidrige (strafbedrohte) Tat oder aus einer solchen erhalten hat, nach §§ 73 ff. StGB anzuordnen, soweit dadurch nicht Ansprüche des Verletzten aus der Tat beeinträchtigt werden. In Härtefällen wird von V. abgesehen. Mit Rechtskraft der V. geht das verfallene Recht auf den Staat über; Rechte Dritter bleiben bestehen (z.B. Pfandrecht). Ist das durch die Tat Erlangte nicht greifbar, ist Verfall des Wertes


--------------------------------------------------
Note added at 26 perc (2007-10-23 15:48:33 GMT)
--------------------------------------------------

Vagyis olyan büntetőjogi intézkedést is jelenthet, amelynek során az elkövető birtokából kikerülnek a jogellenes cselekmény során megszerzett vagyoni értékek, stb. L Btk.77.§

--------------------------------------------------
Note added at 29 perc (2007-10-23 15:51:33 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar Btk szerint is az államra száll át az elkobzott vagyoni érték tulajdonjoga.

Az elkobzás

77. § (1) El kell kobozni azt a dolgot,
a) amelyet a bűncselekmény elkövetéséhez eszközül használtak, vagy arra szántak,
b) amelynek birtoklása a közbiztonságot veszélyezteti, vagy jogszabályba ütközik,
c) amely bűncselekmény elkövetése útján jött létre,
d) amelyre a bűncselekményt elkövették, vagy a bűncselekmény befejezését követően e dolog elszállítása céljából használtak.
(2) El kell kobozni azt a sajtóterméket, amelyben a bűncselekmény megvalósul.

(3) Az (1) bekezdés a) és d) pontja esetében az elkobzást nem lehet elrendelni, ha a dolog nem az elkövető tulajdona, kivéve, ha a tulajdonos az elkövetésről előzetesen tudott, feltéve, hogy az elkobzás mellőzését nemzetközi jogi kötelezettség nem zárja ki.
(4) Az elkobzást akkor is el kell rendelni, ha az elkövető gyermekkor vagy kóros elmeállapot miatt nem büntethető, vagy ha az elkövetőt megrovásban részesítették.
(5) Nincs helye elkobzásnak a cselekmény büntethetőségének elévülésére megállapított idő, de legalább öt év elteltével.
(6) Nem lehet elrendelni annak a dolognak az elkobzását, amelyre a vagyonelkobzás kiterjed.
(7) Az elkobzott dolog tulajdonjoga törvény eltérő rendelkezése hiányában az államra száll.
77/A. § (1) A 77. § (1) bekezdésének a) és d) pontjában meghatározott esetben az elkobzás kivételesen mellőzhető, ha az elkövetőre vagy a tulajdonosra a bűncselekmény súlyával arányban nem álló, méltánytalan hátrányt jelentene, feltéve, hogy az elkobzás mellőzését nemzetközi jogi kötelezettség nem zárja ki.
(2) Az (1) bekezdés nem alkalmazható, ha az elkövető a bűncselekményt bűnszervezetben követte el.



--------------------------------------------------
Note added at 44 perc (2007-10-23 16:06:04 GMT)
--------------------------------------------------

Különösen a Btk.77.§ (7) bekezdése érdekes, amely szerint "Az elkobzott dolog tulajdonjoga törvény eltérő rendelkezése hiányában az államra száll."
Selected response from:

Árpád Raczkó
Hungary
Grading comment
verfallen-elkobzott
köszönöm
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4elkobzás
Árpád Raczkó
3átszállt
Dora Miklody


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
átszállt


Explanation:
dem Staate verfallen : az államra száll át
a nagyszótár szerint :)

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Hungarian

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
elkobzás


Explanation:
Jelent5het akár azt is:

Creifelds Rechtswörterbuch

Verfall: ist keine Strafe, sondern eine Maßnahme (§ 11 I Nr. 8 StGB). Er ist zur Abschöpfung des Erlangten (ohne Abzug von Ausgaben und Kosten), das der Täter oder Teilnehmer für eine rechtswidrige (strafbedrohte) Tat oder aus einer solchen erhalten hat, nach §§ 73 ff. StGB anzuordnen, soweit dadurch nicht Ansprüche des Verletzten aus der Tat beeinträchtigt werden. In Härtefällen wird von V. abgesehen. Mit Rechtskraft der V. geht das verfallene Recht auf den Staat über; Rechte Dritter bleiben bestehen (z.B. Pfandrecht). Ist das durch die Tat Erlangte nicht greifbar, ist Verfall des Wertes


--------------------------------------------------
Note added at 26 perc (2007-10-23 15:48:33 GMT)
--------------------------------------------------

Vagyis olyan büntetőjogi intézkedést is jelenthet, amelynek során az elkövető birtokából kikerülnek a jogellenes cselekmény során megszerzett vagyoni értékek, stb. L Btk.77.§

--------------------------------------------------
Note added at 29 perc (2007-10-23 15:51:33 GMT)
--------------------------------------------------

A magyar Btk szerint is az államra száll át az elkobzott vagyoni érték tulajdonjoga.

Az elkobzás

77. § (1) El kell kobozni azt a dolgot,
a) amelyet a bűncselekmény elkövetéséhez eszközül használtak, vagy arra szántak,
b) amelynek birtoklása a közbiztonságot veszélyezteti, vagy jogszabályba ütközik,
c) amely bűncselekmény elkövetése útján jött létre,
d) amelyre a bűncselekményt elkövették, vagy a bűncselekmény befejezését követően e dolog elszállítása céljából használtak.
(2) El kell kobozni azt a sajtóterméket, amelyben a bűncselekmény megvalósul.

(3) Az (1) bekezdés a) és d) pontja esetében az elkobzást nem lehet elrendelni, ha a dolog nem az elkövető tulajdona, kivéve, ha a tulajdonos az elkövetésről előzetesen tudott, feltéve, hogy az elkobzás mellőzését nemzetközi jogi kötelezettség nem zárja ki.
(4) Az elkobzást akkor is el kell rendelni, ha az elkövető gyermekkor vagy kóros elmeállapot miatt nem büntethető, vagy ha az elkövetőt megrovásban részesítették.
(5) Nincs helye elkobzásnak a cselekmény büntethetőségének elévülésére megállapított idő, de legalább öt év elteltével.
(6) Nem lehet elrendelni annak a dolognak az elkobzását, amelyre a vagyonelkobzás kiterjed.
(7) Az elkobzott dolog tulajdonjoga törvény eltérő rendelkezése hiányában az államra száll.
77/A. § (1) A 77. § (1) bekezdésének a) és d) pontjában meghatározott esetben az elkobzás kivételesen mellőzhető, ha az elkövetőre vagy a tulajdonosra a bűncselekmény súlyával arányban nem álló, méltánytalan hátrányt jelentene, feltéve, hogy az elkobzás mellőzését nemzetközi jogi kötelezettség nem zárja ki.
(2) Az (1) bekezdés nem alkalmazható, ha az elkövető a bűncselekményt bűnszervezetben követte el.



--------------------------------------------------
Note added at 44 perc (2007-10-23 16:06:04 GMT)
--------------------------------------------------

Különösen a Btk.77.§ (7) bekezdése érdekes, amely szerint "Az elkobzott dolog tulajdonjoga törvény eltérő rendelkezése hiányában az államra száll."

Árpád Raczkó
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 14
Grading comment
verfallen-elkobzott
köszönöm