KudoZ home » German to Hungarian » Marketing / Market Research

Prüfdruck

Hungarian translation: Kefelenyomat


18:32 Jan 16, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Marketing
German term or phrase: Prüfdruck
Korrektur erforderlich. Prüfdruck erwünscht.
Beatrix 07
Hungarian translation:Kefelenyomat
Explanation:
Mivel korrektúráról van szó, szerintem ez. Kefelenyomat: a szöveg az első korrektúra és a tördelés után van.
Lehet esetleg még próbanyomat is, az már az első kinyomtatott változat, amikor már mindenről úgy gondolja az ember, hogy készen van.
Egyébként nyomáspróbának hívják, ha gépészetről van szó, azt hiszem, ez az elterjedtebb változata a német kifejezésnek.
Selected response from:

Ferenc Becker
Hungary
Grading comment
köszönöm
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2próbanyomat [vagy] proofAndras Mohay
5-
Andras Szekany
4Kefelenyomat
Ferenc Becker


Discussion entries: 10





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kefelenyomat


Explanation:
Mivel korrektúráról van szó, szerintem ez. Kefelenyomat: a szöveg az első korrektúra és a tördelés után van.
Lehet esetleg még próbanyomat is, az már az első kinyomtatott változat, amikor már mindenről úgy gondolja az ember, hogy készen van.
Egyébként nyomáspróbának hívják, ha gépészetről van szó, azt hiszem, ez az elterjedtebb változata a német kifejezésnek.

Ferenc Becker
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 2
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: http://www.kislexikon.hu/kefelenyomat.html - én inkább próbanyomatot mondanék, de ízlés dolga szerintem
50 mins

disagree  Andras Szekany: tudom, a "kefelenyomat" közel áll a ...-shez, ezért nagyon szimpatikus, meg olyan "szakmásan" hangzik, mégis, ma - mivel ólomszedés nincs - a próbanyomat lett volna az igazi...
14 hrs
  -> A korrektorom, dolgozik kiadóknak és nyomdákkal is, és ők a mai napig is kefelenyomatnak nevezik.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
próbanyomat [vagy] proof


Explanation:
Proof (Prüfdruck)
Verfahren zur Qualitätskontrolle in Druckvorstufe und Druck bezüglich Farbwiedergabe, Passer, Text- und Bildanordnung oder auch als Vorlage für den Auflagendruck.

http://www.azdd.de/htm/begriffe.htm

http://www.google.hu/search?hl=hu&q=próbanyomat proof&meta=

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: hát igen, mint annyiszor, itt is győzött a tetszetősség a pontossággal szemben... a kefelenyomat a gutemberg féle ólomszedésnél volt vala, amikor az összerakott szedésre papírt terítettek és átkefélték, hogy könnyebb legyen ellenőrizni
11 hrs
  -> Pontosan erről van szó, s ráadásul "kefeleVONat" volt a szokásosabb

agree  Erzsébet Czopyk
1 day58 mins

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
-


Explanation:
ez itt a mese helye:
nemrég(?) jártam egy modern nyomdában - ólom nincs - és a "Satz" "setzen" "set" végén húztak le egy "modellt" (ha jól emlékszem, így hívták). Ez a nyomólap (CYMK) szimpla papírra nyomtatása volt, amit velem oldalanként aláírattak.

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian