KudoZ home » German to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

achsrichtung

Hungarian translation: tengelyirány


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:achsrichtung
Hungarian translation:tengelyirány
Entered by: HalmoforBT

13:04 Jul 1, 2004
German to Hungarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: achsrichtung
Szerszámgép leírásánál található, mint felirat.
Csaba Burillak
tengelyirány
Explanation:
Pl. a koordinátatengelyek iránya: pozitív és negatív.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 16 mins (2004-07-02 06:20:22 GMT)
--------------------------------------------------

A vonal végén lévő kis nyílról lehet felismerni.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 26 mins (2004-07-02 06:30:26 GMT)
--------------------------------------------------

www.cadcourse.com/winston/ UsingTheSimpleWoodModelDE.html :
Achsrichtung (x, y, z): Diese beschreibt einen Vektor
an dem die Achse des Materials anliegt. Für die Längsachse ...
kaufen.conrad.de/umsetzer-36.asp
UMSETZER Bei zahlreichen Konstruktionen ist es erforderlich, die Achsrichtung um 90° zu versetzen
www.renishaw.de/UserFiles/ acrobat/German/H-2000-2288-12-A.pdf
... H0.2 BESCHREIBUNG DER EINGABEPARAMETER X ą Achsrichtung und Abmaß Y ą Achsrichtung
und Abmaß D Durchmesser Z ą Tiefenmaß bei Welle messen T Nummer des ...

Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tengelyirányHalmoforBT
4kiállítás
Andras Szekany
4tengelybeállítás/forgásirányT. Czibulyás


Discussion entries: 4





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tengelybeállítás/forgásirány


Explanation:
Dolgoztam ilyen gépeken, ez erről szól. A tábla felirata dönti el. Ha links-rechts, akkor forgásirány

T. Czibulyás
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 18

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kiállítás


Explanation:
magam is meglepődtem (vagy 25 éve), amikor ezt a fogalmat hallottam (építkezésen, gépalap kitűzésénél) - de ez a magyar megnevezés - ha nem tetszik, akkor tengelybehozás, tengelybe állítás (ami már nem feltétlenül igaz, mert lehet valami mást is (pl. oldalakat) egymáshoz "kiállítani"

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 244

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tengelyirány


Explanation:
Pl. a koordinátatengelyek iránya: pozitív és negatív.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 16 mins (2004-07-02 06:20:22 GMT)
--------------------------------------------------

A vonal végén lévő kis nyílról lehet felismerni.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 26 mins (2004-07-02 06:30:26 GMT)
--------------------------------------------------

www.cadcourse.com/winston/ UsingTheSimpleWoodModelDE.html :
Achsrichtung (x, y, z): Diese beschreibt einen Vektor
an dem die Achse des Materials anliegt. Für die Längsachse ...
kaufen.conrad.de/umsetzer-36.asp
UMSETZER Bei zahlreichen Konstruktionen ist es erforderlich, die Achsrichtung um 90° zu versetzen
www.renishaw.de/UserFiles/ acrobat/German/H-2000-2288-12-A.pdf
... H0.2 BESCHREIBUNG DER EINGABEPARAMETER X ą Achsrichtung und Abmaß Y ą Achsrichtung
und Abmaß D Durchmesser Z ą Tiefenmaß bei Welle messen T Nummer des ...



HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 198

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  T. Czibulyás
1 hr
  -> köszönöm