KudoZ home » German to Hungarian » Mechanics / Mech Engineering

Kugelgewiendetrieb

Hungarian translation: golyóscsavarhajtás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kugelgewiendetrieb
Hungarian translation:golyóscsavarhajtás
Entered by: HalmoforBT

15:03 Jul 2, 2004
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
German term or phrase: Kugelgewiendetrieb
szerszámgép adatai között
"Rz absolut Kugelgewiendetrieb___ 1 FK 7032"
Csaba Burillak
golyóscsavar-hajtás
Explanation:
Ide-oda szótárazás és keresés eredménye.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 8 mins (2004-07-02 18:11:46 GMT)
--------------------------------------------------

Egyébként helyesen *Kugelgewindetrieb*.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 54 mins (2004-07-02 20:57:50 GMT)
--------------------------------------------------

... Recirkuláló golyós rendszerek. Golyóscsavar szerszámgépekhez.
Perselyek golyóscsapágyakhoz. Perselyek görgőscsapágyakhoz
products.kompass.com/hu/

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 48 mins (2004-07-03 08:51:33 GMT)
--------------------------------------------------

A linkek ábráiból egy \"lineáris\" (spirálisan előreheladó) fogazású rúdra felfűzött, furatában belső fogazású golyóról van szó. Ha a golyót mozgatom lineárisan, akkor az orsó forog, ha az orsót tolom mereven megfogva, a golyó forog, és mindezek fordítottja is lehetséges, attólo függően, hogy melyik és milyen a meghajtó-, ill. meghajtott alkatrész, ill. a meghajtás módja.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4golyósmenetes hajtásxxxHungi
4golyós áttételes meghajtásT. Czibulyás
3golyóscsavar-hajtásHalmoforBT
3golyósorsós meghajtás
Andras Szekany


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
golyósmenetes hajtás


Explanation:
A golyósmeneteket nagy precizitásuk és merevségük miatt különösen szerszámgépeknél alkalmazzák.

xxxHungi
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 195

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
golyós áttételes meghajtás


Explanation:
Lehetne golyómenetes hajtás is, de ilyennel még nem találkoztam. Bogozd ki a bővebb szövegkörnyezetből!

T. Czibulyás
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 18

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
golyósorsós meghajtás


Explanation:
csak kizárásos alapon, ugyanis a golyósorsónak kicsit más a neve (=lineáris golyóscsapágy) de mi a fene lehetne más?

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 244

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
golyóscsavar-hajtás


Explanation:
Ide-oda szótárazás és keresés eredménye.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 8 mins (2004-07-02 18:11:46 GMT)
--------------------------------------------------

Egyébként helyesen *Kugelgewindetrieb*.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 54 mins (2004-07-02 20:57:50 GMT)
--------------------------------------------------

... Recirkuláló golyós rendszerek. Golyóscsavar szerszámgépekhez.
Perselyek golyóscsapágyakhoz. Perselyek görgőscsapágyakhoz
products.kompass.com/hu/

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 48 mins (2004-07-03 08:51:33 GMT)
--------------------------------------------------

A linkek ábráiból egy \"lineáris\" (spirálisan előreheladó) fogazású rúdra felfűzött, furatában belső fogazású golyóról van szó. Ha a golyót mozgatom lineárisan, akkor az orsó forog, ha az orsót tolom mereven megfogva, a golyó forog, és mindezek fordítottja is lehetséges, attólo függően, hogy melyik és milyen a meghajtó-, ill. meghajtott alkatrész, ill. a meghajtás módja.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 198
Grading comment
Köszi!