KudoZ home » German to Hungarian » Science (general)

Weißfisch

Hungarian translation: apró hal (v. apróhal)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Weißfisch
Hungarian translation:apró hal (v. apróhal)
Entered by: Lingua.Franca

05:36 Jul 13, 2008
German to Hungarian translations [PRO]
Science - Science (general) / hal
German term or phrase: Weißfisch
Den überwiegenden Teil seiner Nahrung bilden dabei – für Fischer und Angler meist wertlose – Weißfische.
A Wikipédia szerint: Als Weißfische werden verschiedene meist kleinere, silbrig-weiß gefärbte Arten der Karpfenfische (Cyprinidae) zusammengefasst.

a fordítandó szöveg szerint 10-20 centis halakról van szó, tehát nem sneciről (ha jól tudom), amúgy pedig a szürke gém táplálékáról van szó :)
Dora Miklody
Hungary
apró hal (v. apróhal)
Explanation:
Mivel itt igazából nem biológiai besorolásról van szó, elég az "apró hal" vagy "apróhal".

Lásd Wikipedia:

Der Begriff stellt keine biologische Klassifikation dar, sondern gehört der Angler- und Küchensprache an.

Az olvasónak így elég annyit tudnia, hogy a gém apró halakkal táplálkozik, melyek nem érnek semmit egy horgásznak.
Selected response from:

Lingua.Franca
Spain
Grading comment
köszönöm a megerősítést!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4apró hal (v. apróhal)
Lingua.Franca
1hal(a neten google be beirva ennél többet nem találtam)xxxsavaria


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
hal(a neten google be beirva ennél többet nem találtam)


Explanation:
Kis segítség :
A szürke gém latin neve Ardea cinerea.(talán a latin nevével is elindulhatsz,úgy,hogy beirod a google-be,hogy Ardea cinerea tápláléka.
De minden weboldal annyit ír csak,hogy hallal táplálkozik,külön nem specifikálja a hal milyenségét.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-07-13 06:54:19 GMT)
--------------------------------------------------

ja,mégvalami: ajánlom a szíves figyelmedbe az alábbi osztrák weboldalt(ha esetleg nem ismerted volna): www.fischerforum.or.at (halászat,horgászat témában szerintem profi)
És mégegy másik nagyon jó oldalat is találtam,szintén németül:
www.blinker.de

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2008-07-13 07:08:46 GMT)
--------------------------------------------------

Az apróhallal szerintem nem lőttél bakot(tehát nem trafáltál nagyon mellé),ha megnézed a két általam adott lapot tüzetesen(a fischerforum az egy fórumoldal,de a hozzászólók többsége ahogy látom horgász,vagy legalábbis horgászat,halászat iránt érdeklődő személy),akkor szerintem fognak segíteni,ha mástnem akkor egy képpel,amiről egy (akár magyar) horgász-szakismeretekkel rendelkező(akár németül nem is tudó) emberke meg is tudja mondani,hogy mi az.Mármint magyarul.

xxxsavaria
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: végül apró halat írtam, csak reméltem, hátha magyarul is van rá valami szó :)


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
apró hal (v. apróhal)


Explanation:
Mivel itt igazából nem biológiai besorolásról van szó, elég az "apró hal" vagy "apróhal".

Lásd Wikipedia:

Der Begriff stellt keine biologische Klassifikation dar, sondern gehört der Angler- und Küchensprache an.

Az olvasónak így elég annyit tudnia, hogy a gém apró halakkal táplálkozik, melyek nem érnek semmit egy horgásznak.

Lingua.Franca
Spain
Native speaker of: English
PRO pts in category: 4
Grading comment
köszönöm a megerősítést!