KudoZ home » German to Hungarian » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

Ver- und Entsorgung

Hungarian translation: közüzemi ellátás és hulladékkezelés


16:04 Feb 10, 2007
German to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc. / Közlekedési vállalatok
German term or phrase: Ver- und Entsorgung
Mondat (na ja...): Ver- und Entsorgung der Städte/Ballungsräume muss auch in Zukunft gesichert sein

Kontextus: helyi jellegü közlekedés, közlekedési vállalatok

Igazából az zavar, hogy tömegközlekedésröl van szó, nem pedig víz- és energiaellátásról, vagy hulladékeltávolításról.

Van valami ötletetek?

Köszi elöre is!
Monika Nospak
Hungarian translation:közüzemi ellátás és hulladékkezelés
Explanation:
Versorgung: Ellátás tiszta vízzel, árrammal stb.
Entsorgung: hulladék elszállítása

--------------------------------------------------
Note added at 42 perc (2007-02-10 16:46:59 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem akkor is ezt jelenti, ha az általános téma a tömegközlekedés.
Selected response from:

Dr. Orsolya Farkas
Germany
Grading comment
Nehéz döntés. A Versorgung még csak beleillik a képbe, mert a közlekedési vállalatokat a Versorgungsunternehmen címszó alá sorolják, de az Entsorgung-nak itt szerintem nincs értelme. Így végül csak a városok/ agglomerációk közüzemi ellátását írtam. Ha mégis hulladékkezelés van a dolgoban, akkor az az elöadás során kiderül. Megbízóm sem tud segíteni, mert nem ö készítette a prezentációt, csak továbbította.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3közüzemi ellátás és hulladékkezelés
Dr. Orsolya Farkas
4 +2tömegközlekedés biztosítása és a térség/agglomeráció tehermentesítéseAqua PR


Discussion entries: 2





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
közüzemi ellátás és hulladékkezelés


Explanation:
Versorgung: Ellátás tiszta vízzel, árrammal stb.
Entsorgung: hulladék elszállítása

--------------------------------------------------
Note added at 42 perc (2007-02-10 16:46:59 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem akkor is ezt jelenti, ha az általános téma a tömegközlekedés.

Dr. Orsolya Farkas
Germany
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nehéz döntés. A Versorgung még csak beleillik a képbe, mert a közlekedési vállalatokat a Versorgungsunternehmen címszó alá sorolják, de az Entsorgung-nak itt szerintem nincs értelme. Így végül csak a városok/ agglomerációk közüzemi ellátását írtam. Ha mégis hulladékkezelés van a dolgoban, akkor az az elöadás során kiderül. Megbízóm sem tud segíteni, mert nem ö készítette a prezentációt, csak továbbította.
Notes to answerer
Asker: Ok, köszi. Ezeknél a PPt prezentációknál az a baj, hogy csak az elöadó tudja, mit körít még mellé. Így persze nyugodtan beszélhet ebben az összefüggésben is hulladékkezelésröl.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Árpád Raczkó: Igazából a tömegközlekedés biztosítása is közüzemi szolgáltatás, úgyhogy az árammal után a felsorolásba ez is beillik. Valóban a városok, és agglomerrációik közüzemi szolgáltatásokkal való ellátásáról, és a hulladék elszállításáról, kezeléséről van szó.
21 mins
  -> Köszönöm!

agree  Aqua PR
1 hr
  -> Köszönöm!

agree  Judit Babcsányi
2 hrs
  -> Köszönöm!

neutral  Johanna K: zur Entsorgung gehört auch Abwasser sowie gewerbliche Abfälle, je nach Kontext inkl. Aufbereitung, Ver- und Entsorgung und öff. Personennahverkehr passen nicht
20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tömegközlekedés biztosítása és a térség/agglomeráció tehermentesítése


Explanation:
Ebben az összefüggésben legalábbis ezt javasolnám.

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2007-02-10 20:24:31 GMT)
--------------------------------------------------

Kelemen Béla sem hulladékkezelt 29-ben :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2007-02-10 20:37:15 GMT)
--------------------------------------------------

Köszi, kaboca :)

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2007-02-10 20:57:28 GMT)
--------------------------------------------------

Kelemen Béla szerkesztette az Athenaeum által 1929-ben kiadott szótárat. Ebből szoktam pl. ételneveket puskázni.

Aqua PR
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Árpád Raczkó: Más oldalról viszont, ha a Versorgung vmivel. való ellátást jelent, akkor az Entsorgung valamitől való megszabadítást (usq. tehermentesítést, vmi. eltávolítását ) is jelentheti. Btw. ki az a Kelemen Béla ?
37 mins
  -> El tudom képzelni, hogy a Sorge-ből eredően, az eredeti jelentésnek megfelelően használta az illető. Manapság valóban a hulladékkezelésre vonatkozik a szóhasználat, de mivel egyértelműen nem hozzá köthető a kifejezés, én fenntartom a javaslatot.

agree  Johanna K: ohne tehérmentesítés, davon ist doch nirgendwo die Rede...
18 hrs
  -> Klar. Abgesehen von der Entsorgung, die wir gestern auch versucht haben, zu interpretieren. Und wie auch Sie, sind kaboca und ich auf die Schlussfolgerung gekommen, dass die Formulierung äußerst schlampig war.