KudoZ home » German to Hungarian » Tech/Engineering

Schubabschaltung

Hungarian translation: tolóüzemi kikapcsolás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schubabschaltung
Hungarian translation:tolóüzemi kikapcsolás
Entered by: Endre Both

10:01 Mar 19, 2002
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Schubabschaltung
megfelel? magyar kifejezés-e erre a "visszakapcsolás". Itt is arról van szó, hogy a motor amikor ezt teszik vele rángat és berezeg (lásd Bonanza effektus)
Sándor Sárecz
Hungary
tolóüzemi kikapcsolás
Explanation:
Befecskendezôs motorok motorféküzemben (tolóüzemben) megszakítják az üzemanyag adagolását, ezáltal az üzemanyagfogyasztás nullára csökken.

Ezt jelenti a Schubabschaltung (l. számtalan példát a Google keresôn).

Egyetemes magyar fordításról nem tudok, az általam ajánlott megoldáson kívül létezhet más fordítás is.
Selected response from:

Endre Both
Germany
Grading comment
Köszönöm, sokat segített. Az adott szövegben arról van szó, hogy Schubabschaltung esetén a motor rángat és berezeg. Végül azt a megoldást választottam, hogy gázelvételnek írtam be. (a német szöveg angol fordítása lassítást, deceleration-t ír) Mi a véleményed. Hálás volnék egy gyors commentért.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gázelvétel
Endre Both
4tolóüzemi kikapcsolás
Endre Both


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tolóüzemi kikapcsolás


Explanation:
Befecskendezôs motorok motorféküzemben (tolóüzemben) megszakítják az üzemanyag adagolását, ezáltal az üzemanyagfogyasztás nullára csökken.

Ezt jelenti a Schubabschaltung (l. számtalan példát a Google keresôn).

Egyetemes magyar fordításról nem tudok, az általam ajánlott megoldáson kívül létezhet más fordítás is.


    Reference: http://www.celtia.hu/ladaklub/muszaki/musz_gt_mot_vezerlo.ht...
Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 201
Grading comment
Köszönöm, sokat segített. Az adott szövegben arról van szó, hogy Schubabschaltung esetén a motor rángat és berezeg. Végül azt a megoldást választottam, hogy gázelvételnek írtam be. (a német szöveg angol fordítása lassítást, deceleration-t ír) Mi a véleményed. Hálás volnék egy gyors commentért.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gázelvétel


Explanation:
Nekem is elôször ez jutott eszembe, mielôtt a "tolóüzemi kikapcsolás"-t kiizzadtam. A szöveg jelentésének tökéletesen megfelel, bár nem a Schubabschaltung közvetlen megfelelôje.

Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 201

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: ok.
11 days