KudoZ home » German to Hungarian » Tech/Engineering

Matrize

Hungarian translation: Matrica


10:09 Mar 25, 2003
German to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Matrize
Der EASY-Clip wird von unten in die Matrize eingesetzt. Sorgfältig prüfen, ob Matrize, EASY-Clip und Unterlegscheiben schmutz-/ staubfrei sind und ob der EASY-Clip fest mit der Matrize verbunden ist.
Mi ez: matrica? sullyesztek?
Ivan
Ivan Frankovics
Hungary
Hungarian translation:Matrica
Explanation:
A magyar müszaki kifejezés matrica vagy présszerszám, esetleg a kontextustól függöen kivágó szerszám. Ha nincs kontextus, akkor a matricával biztos nem tévedsz.
Selected response from:

xxxHungi
Grading comment
KOszonom!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3MatricaxxxHungi
4 +1matrica
Satisfact


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Matrica


Explanation:
A magyar müszaki kifejezés matrica vagy présszerszám, esetleg a kontextustól függöen kivágó szerszám. Ha nincs kontextus, akkor a matricával biztos nem tévedsz.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 786
Grading comment
KOszonom!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emese Árgyelán: Ha nyomdaipari a szövegösszefüggés én kivágószerszámnak forditan
20 hrs

agree  Andras Szekany: az Emesével :-) = kivágószerszám
1 day9 hrs

agree  Gyula Erdész: Valószínû matrica.( Persze sokat segítene a téma ismerete
2 days23 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
matrica


Explanation:
A matrica használatos a "présszerszám negatívja" értelemben, amint azt a referenciák is mutatják. A süllyeszték szerintem rázósabb, mert akár liftakna is lehet.


    Reference: http://www.direct-line.hu/hun/nemesker/katalogusok/hajlitott...
    Reference: http://www.mezo-szfv.sulinet.hu/szecsi2
Satisfact
Hungary
PRO pts in pair: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emese Árgyelán: -tanám ( bocsánat, valahogy elküldtem véletlen) .Ezt a magyatázatot találtam hozzá:Matrize Aus der Drucktechnik stammender Begriff, der den Teil einer Setzmaschine bezeichnet, der als Hohlform den Stempel des Druckwerkzeugs aufnimmt.
20 hrs