KudoZ home » German to Norwegian » Agriculture

Bodenlockerung

Norwegian translation: jordbearbeiding


08:33 Oct 26, 2006
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture
German term or phrase: Bodenlockerung
Hei, er det noen som har et godt ord for "Bodenlockerung" på norsk?
Det dreier seg om en beskrivelse av en jordhakke.
Her er teksten rundt:
"Bodenlockerung und Kultivierung von Nutz- und Ziergärten.
Schnelles und leichtes Einarbeiten von Kompost, Dünger, Torf oder Häckselgut.
Ideal zur Pflanzvorbereitung."



På forhånd takk for hjelpen!
Hiilsen Tone
Tone Wittmann
Norwegian translation:jordbearbeiding
Explanation:
I ref 1. blir "Bodenlockerung" oversatt med "tillage". "Jordbearbeiding" gir ca. 18500 treff på norsk.
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tusen takk for raskt svar.
Hilsen Tone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1jordbearbeiding
Bjørnar Magnussen
2jordløsning
Susanne Rosenberg


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
jordbearbeiding


Explanation:
I ref 1. blir "Bodenlockerung" oversatt med "tillage". "Jordbearbeiding" gir ca. 18500 treff på norsk.


    Reference: http://vitis-vea.zadi.de/SEARCH/VITISVEA_DT/DDW?W%3DDESK_BAZ...
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk for raskt svar.
Hilsen Tone

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigrid Thorbjørnsrud
2 hrs

55 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
jordløsning


Explanation:
Bare et andet forslag, afledt fra dansk - er dog bestemt ikke sikker på, om det kan bruges på norsk!


    Reference: http://www.fylkesmannen.no/fmt_fagomrade.asp?tgid=783&gid=98...
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman