KudoZ home » German to Norwegian » Automotive / Cars & Trucks

versulzen

Norwegian translation: blir geleaktig


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:versulzen
Norwegian translation:blir geleaktig
Entered by: Camilla Larsen

14:13 Dec 9, 2004
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: versulzen
Diesel-/Heizölbetriebene Zusatzheizung

Bei Aussentemperaturen unter -5 °C versulzt das Heizöl, der Betrieb mit Heizöl ist dann nicht mehr möglich.
Camilla Larsen
Norway
blir geleaktig
Explanation:
Det ser ikke ut til at det er noe dekkende norsk enkeltord. Alternativt kan "blir tyktflytende" brukes.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Takk for hjelpa! Brukte tyktflytende.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bli tyktflytende
Astrid Waatland
4blir geleaktig
Tor G Jensen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blir geleaktig


Explanation:
Det ser ikke ut til at det er noe dekkende norsk enkeltord. Alternativt kan "blir tyktflytende" brukes.


    Reference: http://www.heipro.de/diesel_therm_prospekt.pdf
Tor G Jensen
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Takk for hjelpa! Brukte tyktflytende.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bli tyktflytende


Explanation:
Når det er snakk om olje er det denne termen som brukes

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 4 hrs 40 mins (2004-12-10 18:53:48 GMT)
--------------------------------------------------

Å, beklager Tor, jeg leste ikke svaret ditt før jeg la inn mitt eget. Du hadde jo alt gitt den termen. Disse poengene er dine, jeg bøyer meg i støvet! :-)

Astrid Waatland
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian