KudoZ home » German to Norwegian » Computers: Software

egal

Norwegian translation: --skriv om


09:28 Aug 28, 2008
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / Dataprogram for billettsystem
German term or phrase: egal
Wird der Dialog für mehrere Kunden aufgerufen, befindet sich die Checkbox per Default im Zustand „egal“ (graues Häkchen).

Hva bruker vi på norsk her?
Astrid Waatland
Norway
Norwegian translation:--skriv om
Explanation:
Dette er vel ikke en offisiell term på noen måte, så du kan trygt skrive om: "..., er det en grå hake i avkrysningsboksen, dvs. at valget er uten betydning."
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
Takk :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1--skriv om
Eivind Lilleskjaeret
3irrelevant
Bjørnar Magnussen


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
--skriv om


Explanation:
Dette er vel ikke en offisiell term på noen måte, så du kan trygt skrive om: "..., er det en grå hake i avkrysningsboksen, dvs. at valget er uten betydning."

Eivind Lilleskjaeret
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takk :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NO-EN-DE: Eller like gjerne bruke "uten betydning" kanskje...?
1 hr
  -> jo, men litt av poenget er at det litt misvisende å omtale dette som et fast begrep. Den grå haken bør være hovedsaken, da blir det mest forståelig for leseren

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
irrelevant


Explanation:
...et alternativ hvis du ikke vil skrive om, slik som Eivind foreslår

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 28