KudoZ home » German to Norwegian » Computers: Software

Fortschrittsbalken

Norwegian translation: fremdriftslinje


12:01 Feb 8, 2009
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
German term or phrase: Fortschrittsbalken
Hei, hva heter denne "linjen" på norsk?

Her er setningen:
Während des Importvorgangs wird ein Fortschrittsbalken angezeigt, der den Status des Vorganges anzeigt


På forhånd tusen takk for hjelpen!
Hilsen Tone
Tone Wittmann
Norwegian translation:fremdriftslinje
Explanation:
Vise fremgangen til aktivitetene ved hjelp av fremdriftslinjer ...
Hvis du alltid vil vise gjeldende fremdriftslinje, merker du av for Vis ... Du kan raskt legge inn en fremdriftslinje i et prosjekt ved hjelp av musen. ...
http://office.microsoft.com/nb-no/project/HP452950531044.asp...

Vis innleggingsfremdrift: Når dette alternativet er aktivert, viser AdWords Editor en fremdriftslinje når du legger inn endringer. ...
www.google.com/support/adwordseditor/bin/static.py?page=rel...

En fremdriftslinje eller opptattindikator vises på skjermen når kalkulatoren utfører ... Fremdriftslinje. Trykk aldri på P-knappen eller ta batteriene ut av ...
www.casio-europe.com/no/downloads/manuals/edu/fx9860GSD_986...
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle tre! Jeg valgte denne varianten!
Hilsen fra et snørikt Eckental ved Nürnberg,
Tone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4fremdriftsindikator
Per Bergvall
4fremdriftslinje
Bjørnar Magnussen
4forløpsindikatorIrina Ion


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forløpsindikator


Explanation:
'I løpet av importeringsprosessen blir det utstlit/kommer det opp en forløpsindikator som indikerer statusen til prosessen.'

se den svenske versjonen:
http://de.wikipedia.org/wiki/Fortschrittsbalken

Irina Ion
Norway
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fremdriftslinje


Explanation:
Vise fremgangen til aktivitetene ved hjelp av fremdriftslinjer ...
Hvis du alltid vil vise gjeldende fremdriftslinje, merker du av for Vis ... Du kan raskt legge inn en fremdriftslinje i et prosjekt ved hjelp av musen. ...
http://office.microsoft.com/nb-no/project/HP452950531044.asp...

Vis innleggingsfremdrift: Når dette alternativet er aktivert, viser AdWords Editor en fremdriftslinje når du legger inn endringer. ...
www.google.com/support/adwordseditor/bin/static.py?page=rel...

En fremdriftslinje eller opptattindikator vises på skjermen når kalkulatoren utfører ... Fremdriftslinje. Trykk aldri på P-knappen eller ta batteriene ut av ...
www.casio-europe.com/no/downloads/manuals/edu/fx9860GSD_986...

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tusen takk for hjelpen alle tre! Jeg valgte denne varianten!
Hilsen fra et snørikt Eckental ved Nürnberg,
Tone

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fremdriftsindikator


Explanation:
Forløpsindikator får flest treff på Google, fulgt af fremdriftslinje - men jeg foretrekker nå fremdriftsindikator likevel.

Per Bergvall
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4