KudoZ home » German to Norwegian » Other

Arbeiterkammer

Norwegian translation: Fagforening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Arbeiterkammer
Norwegian translation:Fagforening
Entered by: Anita Karlson

20:09 May 25, 2003
German to Norwegian translations [PRO]
German term or phrase: Arbeiterkammer
En organisasjon som ivaretar arbeidernes interesser. Jeg lurer på om det kan oversettes med arbeiderorganisasjon eller er det noe annet?
Anita Karlson
fagforening
Explanation:
Gitt i meningen: En organisasjon som ivaretar arbeidernes interesser
Selected response from:

wiita
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fagforeningwiita
1arbeiderkammer
Сергей Лузан


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
arbeiderkammer


Explanation:
oderarbeidstakerkammer.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 04:14:53 (GMT)
--------------------------------------------------

oder \"arbeidstakerkammer\".
Re.: 4. Collins German Dictionary, ISBN 0-00-470406-1
31. Oxford Engelsk-Norsk Ordbook ISBN 82-02-02257
Viel Spass, akarlson!



Сергей Лузан
Russian Federation
Native speaker of: Native in RussianRussian

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fagforening


Explanation:
Gitt i meningen: En organisasjon som ivaretar arbeidernes interesser

wiita
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 7
Grading comment
Tusen takk for hjelpen :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bjørn Meyer: Troilg bedre enn "arbeiderkammer", som såvidt meg bekjent ikke har vært i bruk siden 30-tallet på norsk.
1 day4 hrs