KudoZ home » German to Norwegian » Tech/Engineering

Radkasten

Norwegian translation: Hjulkasse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Radkasten
Norwegian translation:Hjulkasse
Entered by: Tone Wittmann

09:19 May 21, 2003
German to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
German term or phrase: Radkasten
Hei jeg oversetter en biltekst
og finner dessverre ikke noe godt ord for "Radkasten"...
Her er setningen:
"Dieser Massepunkt (G 30) befindet sich im Motorraum vor dem linken Radkasten"

Tusen takk for all hjelp !
Hilsen Tone
Tone Wittmann
hjulkasse
Explanation:
Ikke for å pelle autoriteter som d'herrer Prestesæter og Lilleskjæret på nesa, men hjulbrønn benyttes hovedsakelig i forbindelse med ting som befinner seg inni den. Når du er på utsiden, er det som oftest mer naturlig å bruke hjulkasse - som i 'lasteromsbredde mellom hjulkasser'. G30 finner du derfor i motorrommet foran venstre hjulkasse.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Tusen takk for svært rask hjelp begge to.
Jeg sitter også med Prestesæter, men synes jeg fikk så lite passende treff på nettet med den hjulbrønnen......
Lykke til !

Hilsen Tone
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1hjulkasse
Per Bergvall
4hjulbrønn
Eivind Lilleskjaeret


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hjulbrønn


Explanation:
Det er hjulbrønnen, det Tone. Det sier jeg og Prestesæter :-)

Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 66

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hjulkasse


Explanation:
Ikke for å pelle autoriteter som d'herrer Prestesæter og Lilleskjæret på nesa, men hjulbrønn benyttes hovedsakelig i forbindelse med ting som befinner seg inni den. Når du er på utsiden, er det som oftest mer naturlig å bruke hjulkasse - som i 'lasteromsbredde mellom hjulkasser'. G30 finner du derfor i motorrommet foran venstre hjulkasse.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 197
Grading comment
Tusen takk for svært rask hjelp begge to.
Jeg sitter også med Prestesæter, men synes jeg fikk så lite passende treff på nettet med den hjulbrønnen......
Lykke til !

Hilsen Tone

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eivind Lilleskjaeret: Du har rett, passerte konteksten litt for kjapt der
19 mins