KudoZ home » German to Polish » Art/Literary

Wächter des heiligen Grabes

Polish translation: Stróże Świętego Grobu Jerozolimskiego


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Wächter des heiligen Grabes
Polish translation:Stróże Świętego Grobu Jerozolimskiego
Entered by: lim0nka

18:22 Oct 25, 2002
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary / heraldyka
German term or phrase: Wächter des heiligen Grabes
Mitgründer und Wohlhäter des Stiftes der „Wächter des heiligen Grabes“ in Mirchow, welches berühmte Ordenstift im Jahre 1162 durch den Herzog Iaka und andern mächtigen Herrn gegründet wurde.

Czy to mia³o jak¹œ oficjaln¹ polsk¹ nazwê?
lim0nka
United Kingdom
Stróże Świętego Grobu
Explanation:
"aż do roku 1819 istniała siedziba Generalnego Przełożonego Kanoników Regularnych Stróżów Świętego Grobu Jerozolimskiego."
Selected response from:

leff
Grading comment
Dziękuję bardzo. :)
Przy okazji poprawił mi Pan również nazwę miejscowości, bo to na pewno chodziło o Miechów.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Zakonu Rycerzy Świętego Grobu Jerozolimskiego
Andrzej Lejman
4Stróże Świętego Grobu
leff


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Stróże Świętego Grobu


Explanation:
"aż do roku 1819 istniała siedziba Generalnego Przełożonego Kanoników Regularnych Stróżów Świętego Grobu Jerozolimskiego."


    Reference: http://miechow.info/?pId=3&s=2
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 743
Grading comment
Dziękuję bardzo. :)
Przy okazji poprawił mi Pan również nazwę miejscowości, bo to na pewno chodziło o Miechów.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zakonu Rycerzy Świętego Grobu Jerozolimskiego


Explanation:
obecnie, Strażnicy Grobu Chrystusa lub Strażnicy Grobu Świętego pierwotnie.


    Reference: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/przemow...
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748