KudoZ home » German to Polish » Art/Literary

herrschaftliche Kirche

Polish translation: Kosciol nalezacy do rodu...


13:52 Oct 29, 2002
German to Polish translations [PRO]
Art/Literary / heraldyka
German term or phrase: herrschaftliche Kirche
Ihre Grabemäler sind noch zu sehen in der herrschatflichen Kirche zu Bozenciczki, eine Herrschaft dem Grafen X zur Zeit gehörig.

rodowy? wybudowany na ziemiach nale¿¹cych do danego rodu i przez niego finansowany?
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:Kosciol nalezacy do rodu...
Explanation:
Tlumaczenie zalezy od dalszego (lub wczesniejszego) kontekstu, osobiscie przetlumaczylabym to zdanie nastepujaco:
"Ich grobowce mozna jeszcze zobaczyc w kosciele nalezacym do rodu B... Dzisiaj posiadlosc ta jest wlasnoscia hrabiego X."
Z drugiej strony "herrschaftlich" oznaczac moze - wspanialy, piekny, wytworny, takze mozna moze dodac ... w
pieknym kosciele nalezacym do...

Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
Dziękuję. :) Zostawię "należący do rodu", bo cały tekst praktycznie ogranicza się do suchych faktów, więc nie sądzę, żeby autor nagle zaczął się zachwycać pięknem kościoła...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Kosciol nalezacy do rodu...
Alina Brockelt
3dworski kosciolAgnieszka Debska


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Kosciol nalezacy do rodu...


Explanation:
Tlumaczenie zalezy od dalszego (lub wczesniejszego) kontekstu, osobiscie przetlumaczylabym to zdanie nastepujaco:
"Ich grobowce mozna jeszcze zobaczyc w kosciele nalezacym do rodu B... Dzisiaj posiadlosc ta jest wlasnoscia hrabiego X."
Z drugiej strony "herrschaftlich" oznaczac moze - wspanialy, piekny, wytworny, takze mozna moze dodac ... w
pieknym kosciele nalezacym do...



Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 662
Grading comment
Dziękuję. :) Zostawię "należący do rodu", bo cały tekst praktycznie ogranicza się do suchych faktów, więc nie sądzę, żeby autor nagle zaczął się zachwycać pięknem kościoła...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Cygan
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dworski kosciol


Explanation:
lub tez panski kosciol:
dzis jeszcze mozna obejrzec ich grobowce w dworskim/panskim kosciele B.,dzis nalezacego do hrabiego X.
badz:
....dworskim kosciele B..Dwor ten nalezy dzis do Hrabiego X.

Agnieszka Debska
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 44