KudoZ home » German to Polish » Automotive / Cars & Trucks

entdrosselte/gedrosselte Version

Polish translation: wersja bez ograniczenia mocy / wersja oddławiona vs. wersja zdławiona/wersja z ograniczeniem mocy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:entdrosselte/gedrosselte Version
Polish translation:wersja bez ograniczenia mocy / wersja oddławiona vs. wersja zdławiona/wersja z ograniczeniem mocy
Entered by: Brygida Kowalska-Nwaimo

16:01 Jun 26, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Motorrad
German term or phrase: entdrosselte/gedrosselte Version
Das Motorrad ist nur in der homologierten (gedrosselten) Version für den öffentlichen Straßenverkehr zugelassen.
Brygida Kowalska-Nwaimo
Germany
wersja bez ograniczenia mocy / wersja oddławiona vs. wersja zdławiona/wersja z ograniczeniem mocy
Explanation:
wersja bez ograniczenia mocy /wersja oddławiona

vs.

wersja zdławiona / wersja z ograniczeniem mocy

Kupując motocykl z zagranicy (szczególnie z Niemiec), trzeba zwracać uwagę na moc. Silniki były dławione do 27, lub 34 z oryginalnych 50 KM. Uzyskanie otwartej wersji w większości przypadków ogranicza się do wyjęcia blaszanych zaślepek z króćców dolotowych i wymiany dysz głównych w przypadku najsłabszych wersji. Zawsze warto jednak wcześniej sprawdzić, w jakiej specyfikacji motocykl wyjechał z fabryki, i po numerze VIN sprawdzić metodę ograniczenia mocy.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,3702428.html

GPZ 500 wystêpowa³a w kilku wersjach silnikowych najmocniejsza wersja 60 konna osi±ga prêdko¶æ 200 km/h. Drug± wersj± by³a nieco s³absza jednostka o mocy 50 KM, natomiast najs³absza wersja by³a zd³awiona do 27 koni mechanicznych. Wszystkie ograniczenia mocy uzyskano tylko i wy³±cznie na wskutek zmian konstrukcyjnych w ga¼nikach i tak w wersji 50 konnej przet³oczono pokrywy zaworów co ograniczy³o skok przepustnicy natomiast w wersji 27 konnej na przepustnicach wywiercone zosta³y 4 otwory które skutecznie zmieszaj± podci¶nienie w ga¼nikach przez co nie mo¿na w pe³ni wykorzystaæ przelotu ga¼ników.

http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentacje_moto/kawasaki/g...

wiele innych:
http://www.google.de/search?hl=de&q=motocykl wersja zdławion...
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wersja bez ograniczenia mocy / wersja oddławiona vs. wersja zdławiona/wersja z ograniczeniem mocy
Crannmer
4wersja niestłumiona/stłumionaWitold Palka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wersja niestłumiona/stłumiona


Explanation:
chodzi o zmniejszenie mocy motoru wyczynowego o tyle, zeby mogl byc dopuszczony do ruchu. najczesciej z powodu ubezpieczenia, no ale i bezpieczenstwa.

Witold Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
entdrosselte vs. gedrosselte Version
wersja bez ograniczenia mocy / wersja oddławiona vs. wersja zdławiona/wersja z ograniczeniem mocy


Explanation:
wersja bez ograniczenia mocy /wersja oddławiona

vs.

wersja zdławiona / wersja z ograniczeniem mocy

Kupując motocykl z zagranicy (szczególnie z Niemiec), trzeba zwracać uwagę na moc. Silniki były dławione do 27, lub 34 z oryginalnych 50 KM. Uzyskanie otwartej wersji w większości przypadków ogranicza się do wyjęcia blaszanych zaślepek z króćców dolotowych i wymiany dysz głównych w przypadku najsłabszych wersji. Zawsze warto jednak wcześniej sprawdzić, w jakiej specyfikacji motocykl wyjechał z fabryki, i po numerze VIN sprawdzić metodę ograniczenia mocy.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,3702428.html

GPZ 500 wystêpowa³a w kilku wersjach silnikowych najmocniejsza wersja 60 konna osi±ga prêdko¶æ 200 km/h. Drug± wersj± by³a nieco s³absza jednostka o mocy 50 KM, natomiast najs³absza wersja by³a zd³awiona do 27 koni mechanicznych. Wszystkie ograniczenia mocy uzyskano tylko i wy³±cznie na wskutek zmian konstrukcyjnych w ga¼nikach i tak w wersji 50 konnej przet³oczono pokrywy zaworów co ograniczy³o skok przepustnicy natomiast w wersji 27 konnej na przepustnicach wywiercone zosta³y 4 otwory które skutecznie zmieszaj± podci¶nienie w ga¼nikach przez co nie mo¿na w pe³ni wykorzystaæ przelotu ga¼ników.

http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentacje_moto/kawasaki/g...

wiele innych:
http://www.google.de/search?hl=de&q=motocykl wersja zdławion...


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 2204