KudoZ home » German to Polish » Automotive / Cars & Trucks

generatorisch wirkenden Bremsen

Polish translation: hamulec elektrodynamiczny / elektryczny generatorowy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:generatorisch wirkende Bremse
Polish translation:hamulec elektrodynamiczny / elektryczny generatorowy
Entered by: Mariusz Wstawski

10:28 Nov 10, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / AC-Antrieb
German term or phrase: generatorisch wirkenden Bremsen
Die neuen Drehstrom- oder AC-Motoren zeichnen sich durch hohe Leistungswerte bezüglich Beschleunigung, höheres Drehmoment und generatorisch wirkenden Bremsen aus.

[mowa o pojazdach elektrycznych]

kontekst podobny jak tu:
"das generatorisch wirkende Bremssystem"
http://www.zeppelin.com/download/hy_lieferprog.pdf
Mariusz Wstawski
Germany
hamulec elektrodynamiczny / elektryczny generatorowy
Explanation:
hamulec elektrodynamiczny / elektryczny generatorowy

http://www.proz.com/kudoz/2121094


--------------------------------------------------
Note added at 32 Min. (2007-11-10 11:00:58 GMT)
--------------------------------------------------

... odnośnie przyspieszenia, momentu obrotowego oraz umożliwiają hamowanie elektrodynamiczne/generatorowe.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1hamulec elektrodynamiczny / elektryczny generatorowy
Crannmer
4hamulce z odzyskiem energiiPiotrA


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hamulce z odzyskiem energii


Explanation:
Albo: regeneratywny system hamulcowy

W podanym przykładzie w jednym miejscu jest błąd (hamowanie degeneratywne). W innym miejscu użyto poprawnego sformułowania.


    Reference: http://www.wandalex.pl/pl/oferta/wozki/yale/elektryczne_czte...
PiotrA
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: dies würde implizieren, dass die beim Bremsen verbrauchte Energie dann tatsächlich in irgendein Netz zurück gespeist wird (Rekuperation); was aber, wenn sie nur in einem Bremswiderstand verbraucht wird? Dann keine Energierückgewinnung - also zu eng
8 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
generatorisch wirkenden Bremse
hamulec elektrodynamiczny / elektryczny generatorowy


Explanation:
hamulec elektrodynamiczny / elektryczny generatorowy

http://www.proz.com/kudoz/2121094


--------------------------------------------------
Note added at 32 Min. (2007-11-10 11:00:58 GMT)
--------------------------------------------------

... odnośnie przyspieszenia, momentu obrotowego oraz umożliwiają hamowanie elektrodynamiczne/generatorowe.

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 2204
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Czopik: elektrodynamiczny to mój faworyt
8 hrs
  -> Tak jest, obywatelu Moderatorze :-) thx