KudoZ home » German to Polish » Automotive / Cars & Trucks

nagelt

Polish translation: silnik klekota


16:51 Feb 16, 2009
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / odgłos silnika
German term or phrase: nagelt
Verbrennungsstörung Motor "nagelt"
Andrzej Golda
Poland
Polish translation:silnik klekota
Explanation:
silnik klekota


--------------------------------------------------
Note added at 55 Min. (2009-02-16 17:47:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.de/search?hl=de&safe=off&q=silnik diesla k...


--------------------------------------------------
Note added at 57 Min. (2009-02-16 17:49:09 GMT)
--------------------------------------------------

alternatywna forma:

klekocze
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4silnik generuje halasy spalania stukowegoWitold Palka
4wydcaje odgłosy pracy jak silnik wysokoprężny
Jerzy Czopik
4 -1silnik klekota
Crannmer
3stukaPeter Kissik


Discussion entries: 10





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stuka


Explanation:
specjalnie zimny silnik... Moze ktos znajdzie termin bardziej fachowy.

Peter Kissik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 14
Notes to answerer
Asker: Stuka mi w klopft. A własnie nie wiem dla nagelt. Verbrennungsstörung Motor "nagelt" Durch Mercedes-Benz überprüfen lassen Lagerschaden Motor "klopft" Durch Mercedes-Benz überprüfen lassen


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Motor nagelt
silnik klekota


Explanation:
silnik klekota


--------------------------------------------------
Note added at 55 Min. (2009-02-16 17:47:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.de/search?hl=de&safe=off&q=silnik diesla k...


--------------------------------------------------
Note added at 57 Min. (2009-02-16 17:49:09 GMT)
--------------------------------------------------

alternatywna forma:

klekocze

Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 2204

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Zukowski: ta "altermatywna" forma jest prawidłowa; "klekota" w języku literackim nie występuje; klekotanie (boćka, silnika), owszem
9 mins
  -> ok

disagree  Witold Palka: Jest jakies potwierdzenie w literaturze ? Zaden autor nie mowi o klekotaniu. Mowi sie roznie (stukowo/detonacyjnie), ale nikt nie okresla detonacyjnego zaburzenia spalania slowem "klekotanie"!
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wydcaje odgłosy pracy jak silnik wysokoprężny


Explanation:
O silniku wysokoprężnym by nie napisali, że "nagelt" to zakłócenie, bo ten właśnie zawsze "nagluje" :D
Dlatego proponuję tak, jeżeli jest to silnik benzynowy.
Jeśli natomiast napisano tak rzeczywiście o dieslu, to "silnik klekocze, wydaje klekoczący odgłos", jak proponuje Mr. C.

Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 646
Notes to answerer
Asker: Jest wysokoprężny


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: mam wrazenie, ze to jest ciag dalszy serii o pewnej maszynie rolniczej, a ta ma definitywnie silnik ZS :-)
3 mins
  -> ano to klekocze, jak Waść podajecie

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
silnik generuje halasy spalania stukowego


Explanation:
Jezeli dobrze rozumiem skladnie zdania to chodzi o zakłocenie procesu spalania (Verbrennungsstörung ....), w tym wypadku spalanie stukowe.


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Nageln
    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
Witold Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Z podanego przez Ciebie linku: "Spalanie stukowe - zjawisko nieprawidłowego [...] spalania paliw w silnikach tłokowych o zapłonie ___iskrowym___". A pytanie dotyczy diesla, ktory z natury mniej lub bardziej klekocze.
7 mins
  -> Spalanie stukowe/detonacyjne to nie jest zjawisko ograniczone do silników ZI. Zachęcam do lektury wikipedia.de i innych zrodel.