KudoZ home » German to Polish » Bus/Financial

Bagatellkartell

Polish translation: kartel o zasięgu lokalnym / mały kartel / kartel lokalny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Bagatellkartell
Polish translation:kartel o zasięgu lokalnym / mały kartel / kartel lokalny
Entered by: Jerzy Czopik

08:13 Mar 26, 2002
German to Polish translations [Non-PRO]
Bus/Financial
German term or phrase: Bagatellkartell
Es handelt sich um einen kleinen Kreis selbststaendiger Unternehmen, die eine Kooperation eingehen; leistungssteigernde, zwischenbetriebliche Zusammenarbeit.
Skotecki
kartel o zasięgu lokalnym / mały kartel / kartel lokalny
Explanation:
Bezpośredniego odpowiednika nie ma. Pojęcie występuje w Austrii. Definicja opisowa poniżej:

Ein Bagatellkartell liegt vor, wenn:

a) weniger als 5% des gesamten inländischen Marktes bzw.

b) weniger als 25 % eines regional begrenzten Marktes versorgt werden.


Drugi link odysła bezpośrednio do ustawy o kartelach. Jak widać, oba z Austrii
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
Bardzo dziękuję. Imponujęce wyjaśnienie (bardzo pomocne)!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kartel o zasięgu lokalnym / mały kartel / kartel lokalny
Jerzy Czopik
4 -1kartelik
Andrzej Lejman


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kartelik


Explanation:
Sądzę, że mamy tu do czynienia z określeniem żartobliwym i takiego tłumaczenia należałoby też szukać

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 3748

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jerzy Czopik: brzmi niepowaznie, a to calkiem powazny termin
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kartel o zasięgu lokalnym / mały kartel / kartel lokalny


Explanation:
Bezpośredniego odpowiednika nie ma. Pojęcie występuje w Austrii. Definicja opisowa poniżej:

Ein Bagatellkartell liegt vor, wenn:

a) weniger als 5% des gesamten inländischen Marktes bzw.

b) weniger als 25 % eines regional begrenzten Marktes versorgt werden.


Drugi link odysła bezpośrednio do ustawy o kartelach. Jak widać, oba z Austrii



    Reference: http://beginn.at/artmad/wirt/wm3.htm
    Reference: http://www.bmwa.gv.at/service/weservice/KartG.html
Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 7229
Grading comment
Bardzo dziękuję. Imponujęce wyjaśnienie (bardzo pomocne)!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: No coz, chyle czola! Ale ja szukalem w Niemczech. A to tylko Austriacy ... Mialbym pare dobrych dowcipow o Austriakach, ale za malo tu miejsca :-(
7 mins
  -> Dziekuje, szukalem po prostu wszedzie, dlatego znalazlem. Apropos dowcipow, to szkoda ze brak miejsca ... :-)