ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Polish » Business/Commerce (general)

USt-IdNr

Polish translation: numer identyfikacji podatkowej

09:07 Jan 3, 2006
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
German term or phrase: USt-IdNr
USt-IdNr
(brak kontekstu, wiadomo tylko, ¿e jest to pozycja wystêpuj¹ca na rachunku)
xxxnnowak
Polish translation:numer identyfikacji podatkowej
Explanation:
Noch ein Vorschlag
Selected response from:

Christian
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7numer identyfikacji podatkowej
Christian
4 +1NIP UEMaciej Pomorski
5Europejski nr VAT
Agnieszka Socha


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Europejski nr VAT


Explanation:
Europejski nr VAT
Umsatzsteueridentnummer

Agnieszka Socha
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: ja tu nie widze nic europejskiego; o europejski numer trzeba ubiegaæ siê oddzielnie, IMHO
3 mins
  -> mo¿e i b³êdnie, ale tak to czêsto siê u¿ywa w¶ród kontrahentów.. nasi klienci tylko na te has³o wiedz± o co chodzi, ale mo¿e s± niedoedukowani, tak jak ja ;)

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
numer identyfikacji podatkowej


Explanation:
Noch ein Vorschlag

Christian
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: dodaæ "VAT"; i to bêdzie chyba najlepsze.
0 min
  -> Vielen Dank. :-)

agree  SATRO
2 mins
  -> Danke schön!

neutral  Maciej Pomorski: Ale u moich klientów zwyk³y NIP, czyli Steuernummer, jest inny ni¿ USt-IdNr
5 mins

neutral  Agnieszka Socha: moi te¿ maja 2 nr Ust-Ident-Nr i Steuernummer
9 mins

agree  rjz: nr id. pod. VAT
56 mins

agree  romsz: tak jest - nie ma informacji, czy ten jest europejski czy nie
3 hrs

agree  Ewunia
6 hrs

agree  Alicja Butkiewicz-Hübscher: za rjz
1 day11 hrs

agree  jacuss: ja pisze zawszepodobnie jak rjz + numer identyfikacji podatku VAT
1 day13 hrs

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
NIP UE


Explanation:
Czyli unijny numer identyfikacji podatkowej

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2006-01-03 09:32:40 GMT)
--------------------------------------------------

Dlatego, że służy do rozliczeń VAT w Unii Europejskiej http://de.wikipedia.org/wiki/Umsatzsteuer-Identifikationsnum...

Maciej Pomorski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: ale dlaczego unijny? ///Nawet je¿eli tak, to nadal nie widzê tu nic europejskiego.
4 mins
  -> Dlatego, ¿e w Niemczech Steuernummer, czyli zwyk³y NIP, to zupe³nie inny numer.

agree  iceblue: Unijny, bo to nic innego, jak austriacki UID, czyli "eine spezielle Steuernummer für Unternehmer innerhalb der EU"
2 hrs