KudoZ home » German to Polish » Business/Commerce (general)

NoVA-Satz

Polish translation: stawka podatku akcyzowego


21:09 Nov 6, 2007
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
German term or phrase: NoVA-Satz
pozycja w rachunku, rachunek austriacki dotyczy samochodu

NoVA-Satz: 10%
Lena7
Polish translation:stawka podatku akcyzowego
Explanation:
NoVA - Normverbrauchsabgabe - tłumaczone jest jako podatek akcyzowy.

Np. tutaj: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/c...
Selected response from:

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2stawka podatku akcyzowego
Jarek Kołodziejczyk
3stawka podatku ekologicznego NormverbrauchsabgabeDariusz Prasalski


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
stawka podatku akcyzowego


Explanation:
NoVA - Normverbrauchsabgabe - tłumaczone jest jako podatek akcyzowy.

Np. tutaj: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/c...

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Prasalski: też o tym myślałem ;)
12 mins

agree  iceblue
10 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stawka podatku ekologicznego Normverbrauchsabgabe


Explanation:
NoVA to rodzaj podatku rejestracyjnego, ale nie umieszczałbym w tłumaczeniu wyrażenia "rejestracyjny"

Dariusz Prasalski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 33

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  iceblue: nie rejestracyjnego, bo placi sie go przy zakupie pojazdu (jako czesc ceny pojazdu)
10 hrs
  -> OK, dzięki. Jakby nie było, już zasugerowałem (dając agree Jarkowi), że moja wersja jest błędna.