KudoZ home » German to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Lodzahl

Polish translation: Liczba jodowa (LJ)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Iodzahl
Polish translation:Liczba jodowa (LJ)
Entered by: Grażyna Lesińska

19:06 Mar 4, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / Rapsö
German term or phrase: Lodzahl
Grenzwerte der DIN (V) 51605 für reines Rapsöl:
Dichte, Flammpunkt, .... Lodzahl - g Jod/100 g
Grażyna Lesińska
Poland
Liczba jodowa (LJ)
Explanation:
Es muss sichh um einen Fehler handeln. Nicht Lodzahl sondern mit "i" geschribenen Iodzahl:


--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2007-03-05 08:28:36 GMT)
--------------------------------------------------

Die Iodzahl (IZ) ist neben der Verseifungszahl eine Eigenschaft, die zur Charakterisierung von Fetten verwendet wird. Sie nimmt mit zunehmendem Anteil an ungesättigten Fettsäuren zu.

--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2007-03-05 08:28:56 GMT)
--------------------------------------------------

Liczba jodowa, LJ, w analizie technicznej wyrażona w procentach wagowych ilość fluorowców (w przeliczeniu na jod), jaką może przyłączyć w określonych warunkach badana próbka, jest miarą zawartości związków nienasyconych.
Selected response from:

GretaHH
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Liczba jodowa (LJ)GretaHH
3 -1granica oznaczalnościJoanna Łuczka


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
granica oznaczalności


Explanation:
Może to od skrótu LOD (limit of detection), czyli granica oznaczalności?

granica oznaczalności (oznaczalność), chem. najmniejsza możliwa do oznaczenia daną metodą analit. ilość (lub najmniejsze stężenie) substancji w próbce.

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  GretaHH: aber...Fehler im Original nicht Übersetung ;-)
13 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
IODZAHL (JZ)
Liczba jodowa (LJ)


Explanation:
Es muss sichh um einen Fehler handeln. Nicht Lodzahl sondern mit "i" geschribenen Iodzahl:


--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2007-03-05 08:28:36 GMT)
--------------------------------------------------

Die Iodzahl (IZ) ist neben der Verseifungszahl eine Eigenschaft, die zur Charakterisierung von Fetten verwendet wird. Sie nimmt mit zunehmendem Anteil an ungesättigten Fettsäuren zu.

--------------------------------------------------
Note added at 13 Stunden (2007-03-05 08:28:56 GMT)
--------------------------------------------------

Liczba jodowa, LJ, w analizie technicznej wyrażona w procentach wagowych ilość fluorowców (w przeliczeniu na jod), jaką może przyłączyć w określonych warunkach badana próbka, jest miarą zawartości związków nienasyconych.


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Iodzahl
    Reference: http://portalwiedzy.onet.pl/51726,,,,liczba_jodowa,haslo.htm...
GretaHH
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję