KudoZ home » German to Polish » Chemistry; Chem Sci/Eng

Erdalkaligehalt

Polish translation: Zawartość metali grupy II


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Erdalkaligehalt
Polish translation:Zawartość metali grupy II
Entered by: Grażyna Lesińska

14:02 Mar 5, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / Rapsöl
German term or phrase: Erdalkaligehalt
Erdalkaligehalt (Mg+Ca)

Znalazłam, że Erdalkaligruppe to berylowce, ale chemia to nie moja działka :)
Grażyna Lesińska
Poland
Zawartość metali grupy II
Explanation:
Jeżeli dotyczy to biopaliwa, to w nomenklaturze polskiej: zawartość metali grupy II.

W innych przypadkach może być: zawartość metali (pierwiastków) z grupy berylowców.

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2007-03-05 15:34:21 GMT)
--------------------------------------------------

Tutaj projekt ustawy o biopaliwach:
http://www.senat.gov.pl/k6/dok/sejm/016/738.pdf
Selected response from:

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Zawartość metali grupy II
Jarek Kołodziejczyk
4Zawartość składników alkalicznych w glebie
maczek


Discussion entries: 1





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zawartość składników alkalicznych w glebie


Explanation:
Zamiast "składników alkalicznych" mogą być chyba także "metale zasadowe", chociaż to pierwsze wydaje mi się bardziej "chodliwe".




    Reference: http://www.annales.umcs.lublin.pl/E/2004/193.pdf
maczek
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zawartość metali grupy II


Explanation:
Jeżeli dotyczy to biopaliwa, to w nomenklaturze polskiej: zawartość metali grupy II.

W innych przypadkach może być: zawartość metali (pierwiastków) z grupy berylowców.

--------------------------------------------------
Note added at 1 Stunde (2007-03-05 15:34:21 GMT)
--------------------------------------------------

Tutaj projekt ustawy o biopaliwach:
http://www.senat.gov.pl/k6/dok/sejm/016/738.pdf

Jarek Kołodziejczyk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
dziękuję