KudoZ home » German to Polish » Construction / Civil Engineering

Einreichplan

Polish translation: projekt koncepcyjny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Einreichplan
Polish translation:projekt koncepcyjny
Entered by: Grażyna Lesińska

07:44 Feb 22, 2006
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Einreichplan
lub Einreichplanung
Grażyna Lesińska
Poland
projekt koncepcyjny
Explanation:
projekt wstępny przedkladany do akceptacji

# prace projektowe trwają od czerwca 2005 - wszystkie fazy projektu

- projekt wstępny
- projekt budowlany
- projekt wykonawczy
- dokumentacja obejmuje wszystkie branże i pełną koordynację

Selected response from:

klick
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4projekt koncepcyjny
klick
3projekt budowlany
Tomasz Sieniuć


Discussion entries: 1





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
projekt budowlany


Explanation:
Jaki projekt jest potrzebny do uzyskania pozwolenia na budowę domu? Do wniosku o pozwolenie na budowę trzeba dołączyć projekt budowlany sporządzony w czterech oprawionych egzemplarzach. Składa się nań projekt architektoniczno-budowlany oraz projekt zagospodarowania terenu wraz z wymaganymi przez urząd załącznikami (na przykład ekspertyzą geotechniczną lub uzgodnieniem projektu w ZUD-zie).
Projekt budowlany musi być podpisany przez mającego odpowiednie uprawnienia projektanta, członka Izby Architektów.
Co to jest projekt architektoniczno-budowlany?Na projekt architektoniczno-budowlany składa się opis techniczny oraz rysunki przedstawiające rozwiązania architektoniczne, konstrukcyjne i instalacyjne. Zakres dokumentacji określony jest prawnie (Rozporządzenie ministra infrastruktury z 3 lipca 2003 r.). W opisie technicznym muszą się znaleźć między innymi: zestawienie powierzchni, założenia przyjęte do obliczeń konstrukcji, podstawowe dane techniczne, w tym charakterystyka energetyczna budynku - właściwości cieplne przegród, drzwi i okien. Rysunki, wykonane w skali nie mniejszej niż 1:100, powinny przedstawiać między innymi elewacje, rzuty fundamentów oraz wszystkich kondygnacji, widok dachu, przekroje charakterystycznych miejsc budynku oraz szczegóły konstrukcyjne i budowlane.
http://www.muratordom.pl/6643_6206.htm

Der Einreichplan

Der Einreichplan stellt einen wichtigen Schritt in der Projektabwicklung dar. Mit ihm wird der offizielle Kontakt mit der Behörde hergestellt. In detaillierteren Zeichnungen und Berechnungen wird den Behörden das Bauvorhaben dargelegt, um eine Genehmigung zu erhalten.
Die Baubehörde prüft die Einreichunterlagen auf Vollständigkeit und Übereinstimmung mit Baugesetzen und Bebauungsbestimmungen. Anschließend erfolgt eine Bauverhandlung mit allen Beteiligten und Anrainern.

Im Zuge der Bürgernähe der Behörden gibt es in einigen Bundesländern schon Verwaltungsvereinfachungen und man erspart sich eine Bauverhandlung, wenn ein Architekt oder Baumeister die Einreichung vornimmt.
http://www.buw.at/bw/buw.nsf/Menue/13.5.4?OpenDocument






Tomasz Sieniuć
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

3 days9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
projekt koncepcyjny


Explanation:
projekt wstępny przedkladany do akceptacji

# prace projektowe trwają od czerwca 2005 - wszystkie fazy projektu

- projekt wstępny
- projekt budowlany
- projekt wykonawczy
- dokumentacja obejmuje wszystkie branże i pełną koordynację



klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 166
Grading comment
dziękuję