KudoZ home » German to Polish » Cooking / Culinary

Tafelspitz

Polish translation: s.u.


10:46 Jun 19, 2005
German to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
German term or phrase: Tafelspitz
Ten sam kontekst, czyli sa³atka z wo³owin¹ :) Tafelspitz to w³aœnie przyk³adowy kawa³ek miêsa wo³owego. Wie ktoœ mo¿e co to jest?

Ta|fel|spitz, der (österr.):

a) äußerstes Ende vom Rinderschwanzstück;

b) Rindfleischspeise.
SATRO
Poland
Polish translation:s.u.
Explanation:
jak potrawa to - wołowina gotowana,
jak rodzaj mięsa to - wołowina zrazowa (dolna lub gorna)
smacznego :-)
Selected response from:

Danuta Polanska
Grading comment
THX!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sztuka miesa
Lajla
3s.u.Danuta Polanska


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
s.u.


Explanation:
jak potrawa to - wołowina gotowana,
jak rodzaj mięsa to - wołowina zrazowa (dolna lub gorna)
smacznego :-)


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&rls=org.m...
Danuta Polanska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
THX!!

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sztuka miesa


Explanation:
sztuka mięsa (gotowana wołowina) podawana w sosie - najczesciej chrzanowym, jabłkowo-chrzanowym lub szczypiorkowym...
Por. Kopalinski: Tafelspitz - potrawa austr., ulubione danie cesarza Franciszka Józefa I: sztukamięs z marchwią, selerami, cebulą, pomidorami, pietruszką, ziemniakami, rzodkwią.
Etym. - austr. nm. Tafelspitz (nm. Tafelstück) 'mięso wołowe krzyżowe; jw.'; nm. Tafel 'stół'; Spitz '(część tuszy zwierzęcej) kształtu stożkowatego'.




    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=tafelspitz+%22sztuka+mi%...
Lajla
Native speaker of: Native in PolishPolish