KudoZ home » German to Polish » Cooking / Culinary

Speisewürze vs. Gewürze

Polish translation: przyprawa do potraw w płynie vs. przyprawy


10:08 Mar 26, 2004
German to Polish translations [Non-PRO]
Cooking / Culinary
German term or phrase: Speisewürze vs. Gewürze
no i jaka to roznica, po za tym, ¿e Speisewurze jest w plynie? Jak to przet³umaczyæ????
Agnieszka Socha
Polish translation:przyprawa do potraw w płynie vs. przyprawy
Explanation:
Nie widzę problemu :-)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2004-03-26 10:13:09 GMT)
--------------------------------------------------

Produkty: Dodatki do dań - Koncentraty
... Przyprawa do zup, sosów, sałatek Przyprawa w płynie WINIARY od lat gości na
naszych stołach, wspaniale podkreślając aromat przygotowywanych potraw. ...
www.winiary.pl/produkty_dodatki_koncentraty.asp - 18k - Kopia - Podobne strony

Przepisy: Znajdź przepis
www.winiary.pl/przepisy_szukaj.asp - 29k - Kopia - Podobne strony

KAMIS - Catering - Przyprawa w płynie
Przyprawa w płynie. Klasyczna przyprawa w płynie jest niezwykle
istotnym dodatkiem do zup, sosów, mięs, warzyw i ryb. Ma duży ...
www.kamis.pl/x.pro/ModCatering/ShowListInCategory/20/ - 9k - Kopia - Podobne strony

i wiele innych
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przyprawa do potraw w płynie vs. przyprawy
Andrzej Lejman
4 -1przyprawy w płynie vs. przyprawy sypkie
lim0nka
4 -1przyprawy w płynie vs. przyprawy
SATRO


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Speisewürze vs. Gewürze
przyprawa do potraw w płynie vs. przyprawy


Explanation:
Nie widzę problemu :-)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2004-03-26 10:13:09 GMT)
--------------------------------------------------

Produkty: Dodatki do dań - Koncentraty
... Przyprawa do zup, sosów, sałatek Przyprawa w płynie WINIARY od lat gości na
naszych stołach, wspaniale podkreślając aromat przygotowywanych potraw. ...
www.winiary.pl/produkty_dodatki_koncentraty.asp - 18k - Kopia - Podobne strony

Przepisy: Znajdź przepis
www.winiary.pl/przepisy_szukaj.asp - 29k - Kopia - Podobne strony

KAMIS - Catering - Przyprawa w płynie
Przyprawa w płynie. Klasyczna przyprawa w płynie jest niezwykle
istotnym dodatkiem do zup, sosów, mięs, warzyw i ryb. Ma duży ...
www.kamis.pl/x.pro/ModCatering/ShowListInCategory/20/ - 9k - Kopia - Podobne strony

i wiele innych

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 55
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: Tak. Speisewürze to jest to, co w restauracji stoi na stole we flakoniku, a dolewasz sobie do zupy. Gewürze to po prostu przyprawy. Wiec 100% zgoda czyli egrij :-)
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Speisewürze vs. Gewürze
przyprawy w płynie vs. przyprawy


Explanation:
Speisewürze to dodatkowo mieszanki przypraw więc może być:
Mieszanka przypraw w płynie
A tu definicje z Dudka:
Ge|würz, das; -es, -e [Kollektivbildung zu Wurz]: aus bestimmten Teilen von Gewürzpflanzen bestehende od. aus ihnen hergestellte aromatische Substanz, die Speisen zugesetzt wird, um ihnen eine bestimmte Geschmacksrichtung zu verleihen: ein scharfes, mildes G.;

(c) Dudenverlag

i

Spei|se|wür|ze, die: flüssige Würzmischung aus Kräutern, Gewürzen, Fleischextrakt o. Ä.;


SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Uwe Kirmse: Przyprawy w plynie to Flüssiggewürze. Speisewürze to tylko jedna z nich.
1 hr

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
Speisewürze vs. Gewürze
przyprawy w płynie vs. przyprawy sypkie


Explanation:
gdybyś chciała dokładniej to rozróżnić

Na polskim rynku przyjął się podział przypraw na następujące segmenty:
- przyprawy uniwersalne (np. Vegeta, Jarzynka, Kucharek)
- przyprawy jednoskładnikowe (zwane także przyprawami jednorodnymi lub tradycyjnymi, np. pieprz, sól, cynamon)
- przyprawy specjalistyczne (mieszanki ziół i przypraw np. przyprawa do kurczaka, przyprawa do ryb)
- przyprawy w płynie (Maggi)
- przyprawy w kostkach
Segmentem o największym znaczeniu są przyprawy sypkie, które według danych ACNielsen stanowiły w ubiegłym roku prawie 90% wartości tego rynku. Wśród przypraw sypkich na pierwszym miejscu lokują się przyprawy uniwersalne, które w ubiegłym roku odpowiadały za ponad 50% wartości segmentu.

http://www.google.pl/search?q=cache:UW9Z460jNl4J:www.gazetah...

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2004-03-26 10:39:37 GMT)
--------------------------------------------------

to kopia, bo strona oryginalna nie chce mi się otworzyć :(
http://www.gazetahandlowca.pl/ blizej_rynku.php3?show=przyprawy

lim0nka
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Uwe Kirmse: Gewürze to nie przyprawy sypkie, tylko wszystkie przyprawy. Sa tez Flüssiggewürze, a to nie tylko Speisewürze.
51 mins