KudoZ home » German to Polish » Cooking / Culinary

Persipan

Polish translation: percepan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Persipan
Polish translation:percepan
Entered by: Alina Brockelt

06:24 Apr 1, 2004
German to Polish translations [PRO]
Cooking / Culinary
German term or phrase: Persipan
Sk³adnik ciasteczek kokosowych.
Karina9
percepan
Explanation:
to masa podobna do marcepanu, tylko zamiast migdalow uzywa sie do jego produkcji pestek moreli (tansze)
Selected response from:

Alina Brockelt
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1percepan
Alina Brockelt
4percepan
Dariusz Kozłowski


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
percepan


Explanation:
to masa podobna do marcepanu, tylko zamiast migdalow uzywa sie do jego produkcji pestek moreli (tansze)


    Reference: http://technologj.wizytowka.pl/
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SATRO: Kto pierwszy ten lepszy :)
19 mins
  -> senkju wery macz

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
percepan


Explanation:
Pod względem klasyfikacji wyrobów cukierniczych marcepan i masy pokrewne stanowią podgrupę, do której w zależności od nasion użytych do produkcji mamy do czynienia z następującymi rodzajami wyrobów: marcepanem, percepanem, arachipanem, keszupanem.
Masy percepanowe:
Percepan - jest to „wyrób otrzymany z mieszaniny cukru pudru w ilości nie większej niż 74% masy wyrobu oraz miazgi obłuszczonych i pozbawionych goryczy jąder pestek moreli lub brzoskwiń, z dodatkiem mączki ziemniaczanej w ilości 0.25-0.35% oraz ewentualnie innych składników ,..; zawartość wody nie więcej niż 12%. Masy percepanowe są jakościowo gorsze od marcepanowych.

Smacznego ;-)
DK

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2004-04-01 07:13:49 GMT)
--------------------------------------------------

hehe, widzę, że Alina trafiła na to samo... :-)


    Reference: http://technologj.wizytowka.pl/
Dariusz Kozłowski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15