KudoZ home » German to Polish » Economics

Durchgriffshaftung

Polish translation: definicja słownikowa


10:53 Mar 8, 2004
German to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
German term or phrase: Durchgriffshaftung
Als Vermittler besteht Durchgriffshaftung...
Lena7
Polish translation:definicja słownikowa
Explanation:
Durchgriffshaftug - bezpośrednia (dalej idąca osobista) odpowiedzialność cywilna członka osoby prawnej (stowarzyszenia lub spółki) za jej długi swoim majątkiem.

Słownik p. Kilian "Słownik języka prawniczego i ekonomicznego", wyd. C.H.Beck, Warszawa 1996

Ale krótszego terminu nie znam :(

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 32 mins (2004-03-08 14:26:39 GMT)
--------------------------------------------------

Odnośnie Twojego komentarza: Czy to nie będzie nadinterpretacja?? Należałoby sprawdzić o jaki podmiot chodzi. A Kilianowa stwierdza, że to dalej idąca odpowiedzialność osobista (nie wiem co to znaczy, ale brzmi jak dla mnie ok) zwana przez nią odpowiedzialnością bezpośrednią. Ale oczywiście wybór należy do Ciebie :)

Pozdtawiam
S.A.T.
Selected response from:

SATRO
Poland
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3definicja słownikowa
SATRO
2definicja słownikowa nr 2Iwona Domanska


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
definicja słownikowa


Explanation:
Durchgriffshaftug - bezpośrednia (dalej idąca osobista) odpowiedzialność cywilna członka osoby prawnej (stowarzyszenia lub spółki) za jej długi swoim majątkiem.

Słownik p. Kilian "Słownik języka prawniczego i ekonomicznego", wyd. C.H.Beck, Warszawa 1996

Ale krótszego terminu nie znam :(

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 32 mins (2004-03-08 14:26:39 GMT)
--------------------------------------------------

Odnośnie Twojego komentarza: Czy to nie będzie nadinterpretacja?? Należałoby sprawdzić o jaki podmiot chodzi. A Kilianowa stwierdza, że to dalej idąca odpowiedzialność osobista (nie wiem co to znaczy, ale brzmi jak dla mnie ok) zwana przez nią odpowiedzialnością bezpośrednią. Ale oczywiście wybór należy do Ciebie :)

Pozdtawiam
S.A.T.

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
definicja słownikowa nr 2


Explanation:
słownik Kienzler podaje:
"odpowiedzialno¶ć osobista wspólnika za zobowi±zania spółki"

Iwona Domanska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40