KudoZ home » German to Polish » Education / Pedagogy

ist an dieser Hochschule immatrikuliert

Polish translation: immartykulowany


20:01 Feb 10, 2009
German to Polish translations [PRO]
Education / Pedagogy / Studienbescheinigung
German term or phrase: ist an dieser Hochschule immatrikuliert
ist im Wintersemester 08/09 ordnungsgemäß an dieser Hochschule immatrikuliert

został/a immatrykulowany zgodnie z regulaminem w semestrze zimowym 08/09 na tej uczelni wyższej

czy też zamiast immatrykulowany = został wpisany na listę studentów = aczkolwiek nie jestem przekonany czy to jest to samo
Wojciech Nowicki
Polish translation:immartykulowany
Explanation:
tutaj jest
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=immatrykulacja
Selected response from:

Urszula Kołodziej
Grading comment
danke
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1immartykulowanyUrszula Kołodziej
4 +1jest wpisany w poczet studentów tej szkoły wyższejxxxBozena55
3być studentem (danej) uczelni wyższej
skowronek


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
immartykulowany


Explanation:
tutaj jest
http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=immatrykulacja

Urszula Kołodziej
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
danke

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  transhexe
1 day11 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
być studentem (danej) uczelni wyższej


Explanation:
Tu bym zachowała ostrożność (odpowiedź pierwsza), bowiem na niemieckich uczelniach człowiek immatrykuluje się (ponawia/potwierdza bycie studentem, np. poprzez zapłacenie Semestergebebühr, oczywiście o ile go nie wypisano z innych względów) co każdy semestr - problematykę znam z autopsji. Stąd z podanego zdania w moim przekonaniu jedynie wynika, że dana osoba była w danym semestrze studentem a nie że w tym semestrze zaczęła tam studia. Jak najbardziej mogła być też już na wyższym roku/semestrze na danej uczelni.

Z Deusches Universalwörterbuch (Duden):
"im|ma|tri|ku|lie|ren <sw.V.; hat> [mlat. immatriculare; zu lat. in= hinein u. matricula, Matrikel]:

1. a) in die Matrikel einer Hochschule aufnehmen: die Universität immatrikuliert dreihundert neue Studenten;

b) <i.+ sich> seine Anmeldung im Sekretariat einer Universität abgeben: ich habe mich gestern immatrikuliert."


skowronek
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Na danej uczelni zarowno im-, jak i i eksmatrykulacja ma miejsce tylko raz - przy wpisaniu na i skresleniu z listy studentow. Oplacanie oplat semestralnych podtrzymuje tylko ten status, a nie odnawia go.
6 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jest wpisany w poczet studentów tej szkoły wyższej


Explanation:
immatrykulacja oznacza zaliczenie ,wpisanie w poczet studentów wyższej uczelni

xxxBozena55
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jniewinska
1 day41 mins