KudoZ home » German to Polish » Electronics / Elect Eng

Kodierwiderstand

Polish translation: rezystor kodujący


13:41 Feb 18, 2008
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Kodierwiderstand
Niestety nie mam kontekstu. Wiem tylko, ze pojecie najprawdopodobniej odnosi sie do obslugi pieca gazowego grzejnego.
Danuta Michelsen
Polish translation:rezystor kodujący
Explanation:
Wartość rezystora (rezystancja) nie służy do ograniczania prądu, lecz jest informacją dla układu sterowania.

Nie mam całkowitej pewności, czy termin "rezystor kodujący" jest używany w branży.

Na podstawie:
http://www.bosch.ee/junkers/downloads/instructions/modules/B...

Zusätzlich kann der Kodierwiderstand der angeschlossenen Messröhre vom Rechner ausgelesen werden, so dass die Art der Messung (Pirani, Penning, WRG oder Ioni) vom Rechner festgestellt werden kann.
http://avt-vakuumtechnik.de/hardware_zur_vakuumsteuerung.htm
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Dziekuje za pomoc i cierpliwosc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1rezystor kodujący
Andrzej Mierzejewski
3ogranicznik natezenia praduiceblue
1odporność na szyfrowanieLuciano Eduardo de Oliveira


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
odporność na szyfrowanie


Explanation:
Tylko sugestia.

Luciano Eduardo de Oliveira
Brazil
Native speaker of: Native in PortuguesePortuguese

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ogranicznik natezenia pradu


Explanation:
mysle, ze to raczej o to chodzi :)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Termistor

iceblue
Austria
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rezystor kodujący


Explanation:
Wartość rezystora (rezystancja) nie służy do ograniczania prądu, lecz jest informacją dla układu sterowania.

Nie mam całkowitej pewności, czy termin "rezystor kodujący" jest używany w branży.

Na podstawie:
http://www.bosch.ee/junkers/downloads/instructions/modules/B...

Zusätzlich kann der Kodierwiderstand der angeschlossenen Messröhre vom Rechner ausgelesen werden, so dass die Art der Messung (Pirani, Penning, WRG oder Ioni) vom Rechner festgestellt werden kann.
http://avt-vakuumtechnik.de/hardware_zur_vakuumsteuerung.htm

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 280
Grading comment
Dziekuje za pomoc i cierpliwosc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: Taka jest funkcja tego elementu. Z ograniczaniem natezenia nie ma to nic wspolnego. Tylko uzusu "rezystora kodujacego" nie bylem pewny, stad sam nie dalem wczesniej tej odpowiedzi :-)
3 hrs
  -> Zastanawiająca zgodność poglądów... ;-)