KudoZ home » German to Polish » Engineering (general)

hohe Reaktionsmomente

Polish translation: wysokie momenty reakcji


11:47 Jun 23, 2005
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / wkretarka
German term or phrase: hohe Reaktionsmomente
Sicherheitshinweise:
Das Werkzeug niemals gegen andere Personen oder Tiere richten.
Bei langen Haaren Haarschutz tragen. Nur mit enganliegender Kleidung arbeiten.
Gerät gut festhalten: Beim Festziehen können kurzzeitig hohe Reaktionsmomente auftreten.
Beim Arbeiten stets für einen sicheren Stand sorgen.
Slownik NT mam. Ale w googlu nie znalazlam ani "momenty cofajace" http://www.google.pl/search?hl=pl&biw=771&q="momenty cofając...
ani "momenty odwodzace": http://www.google.pl/search?hl=pl&biw=771&q="momenty odwodzą...
Z ta reakcja chodzi chyba o odrzut, ale jak przetlumaczyc te krotkotrwale "hohe Momente"???
Lajla
Polish translation:wysokie momenty reakcji
Explanation:
myślę, że na chłopski rozum tu będzie najlepiej

UGS PLM Solutions - I-DEAS Mechanisms
... Wyniki symulacji ruchu obejmują siły i momenty reakcji, położenia, prędkości
przyśpieszenia oraz zapis poszczególnych konfiguracji ruchu ...
www.ugs.pl/products/ideas/katalog_mechanism.shtml

[DOC] II
Dateiformat: Microsoft Word 2000 - HTML-Version
M 7.1), wtedy momenty składowych tej siły F1 i F2 równoważone są przez momenty
reakcji w łożyskach. Obrót dokoła osi Oy odbywa się pod wpływem momentu My ...
www.mif.pg.gda.pl/pl/download/ mechanika/7_dynam_ruchu_obrot.doc

Latający dźwig
... nie posiada śmigła ogonowego - jest ono niepotrzebne, ponieważ momenty reakcji
obydwu wirników znoszą się wzajemnie, co ułatwia sterowanie śmigłowcem. ...
www.mt.com.pl/num/11_00/latd.htm

itd.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 8 mins (2005-06-23 18:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

A ja nadal pozostaję przy momencie reakcji. To fizycznie czyste sformułowanie, nazwa jest precyzyjna. Dokładnie to powstaje przy dokręcaniu. Odrzut to raczej strzelanie. Tutaj śruba (wkręt) dokręcana jest określonym momentem, więc zgodnie z prawem fizyki na rękę wkręcającego przez wkrętrkę działa taki sam moment reakcji. Nie żaden odrzut...
Selected response from:

Jerzy Czopik
Germany
Grading comment
przekonales mnie. Choc na babski rozum mi ten odrzut bardziej pasuje, ale... No coz fizyka nie na moj babski rozum, wiec chyle glowe przed Twoimi argumentami... :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wysokie momenty reakcji
Jerzy Czopik
3momenty silnego odrzutuŁukasz Piech


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
momenty silnego odrzutu


Explanation:
Może zgrabnie bedzie tak: "podczas wkrecania moga wystapic krotkotrwale momenty silnego odrzutu"?

Łukasz Piech
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wysokie momenty reakcji


Explanation:
myślę, że na chłopski rozum tu będzie najlepiej

UGS PLM Solutions - I-DEAS Mechanisms
... Wyniki symulacji ruchu obejmują siły i momenty reakcji, położenia, prędkości
przyśpieszenia oraz zapis poszczególnych konfiguracji ruchu ...
www.ugs.pl/products/ideas/katalog_mechanism.shtml

[DOC] II
Dateiformat: Microsoft Word 2000 - HTML-Version
M 7.1), wtedy momenty składowych tej siły F1 i F2 równoważone są przez momenty
reakcji w łożyskach. Obrót dokoła osi Oy odbywa się pod wpływem momentu My ...
www.mif.pg.gda.pl/pl/download/ mechanika/7_dynam_ruchu_obrot.doc

Latający dźwig
... nie posiada śmigła ogonowego - jest ono niepotrzebne, ponieważ momenty reakcji
obydwu wirników znoszą się wzajemnie, co ułatwia sterowanie śmigłowcem. ...
www.mt.com.pl/num/11_00/latd.htm

itd.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 8 mins (2005-06-23 18:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

A ja nadal pozostaję przy momencie reakcji. To fizycznie czyste sformułowanie, nazwa jest precyzyjna. Dokładnie to powstaje przy dokręcaniu. Odrzut to raczej strzelanie. Tutaj śruba (wkręt) dokręcana jest określonym momentem, więc zgodnie z prawem fizyki na rękę wkręcającego przez wkrętrkę działa taki sam moment reakcji. Nie żaden odrzut...

Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 662
Grading comment
przekonales mnie. Choc na babski rozum mi ten odrzut bardziej pasuje, ale... No coz fizyka nie na moj babski rozum, wiec chyle glowe przed Twoimi argumentami... :-)