KudoZ home » German to Polish » Engineering (general)

Spannungsschwingbreite

Polish translation: zakres zmian naprężeń


10:25 Feb 12, 2007
German to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Spannungsschwingbreite
Dotyczy wytrzymałości zmęczeniowej materiałów:
Ilość i wysokość wahań ciśnienia, które zbiornik ciśnieniowy w okresie przewidywanej dla niego żywotności może wytrzymać bez uszkodzenia części poddanych działaniu ciśnienia, zależą od wielu różnorodnych czynników, takich jak: (...) - i tu m.in. pojawia się:
"Wanddicke - zunehmende Wanddicke wirkt sich bei gleicher Spannungsschwingbreite wegen des Größeneinflusses lebensdauerabmindernd aus".
Agiks
Polish translation:zakres zmian naprężeń
Explanation:
tak bym to ujął

BTW liczba (= policzalna) zmian ciśnienia - a nie "ilość (= niepoliczalna) wahań ciśnienia". Wahania to niewielkie zmiany, a tutaj IMO chodzi o zmiany w zakresie od 0 do ciśnienia nominalnego
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Dzięki, Andrzej był pierwszy.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Zakres miany naprężeńWitold Palka
4zakres zmian naprężeń
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zakres zmian naprężeń


Explanation:
tak bym to ujął

BTW liczba (= policzalna) zmian ciśnienia - a nie "ilość (= niepoliczalna) wahań ciśnienia". Wahania to niewielkie zmiany, a tutaj IMO chodzi o zmiany w zakresie od 0 do ciśnienia nominalnego

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 336
Grading comment
Dzięki, Andrzej był pierwszy.

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zakres miany naprężeń


Explanation:
albo podwojna amplituda naprezenia


    Reference: http://www.pracownia.zsz.tuchola.pl/bzwz.htm
    Reference: http://pcws.zis.ia.polsl.gliwice.pl/torsion/teoria3.php
Witold Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 172